FANDOM

Era-preEra-oldEra-repEra-urEra-impEra-nrEra-foEra-legacyEra-niEra-osEra-sojEra-colEra-revEra-real
Era-canonverse-dark

Chronologiczny spis wszystkich ważniejszych wydarzeń w zbiorowym fanonie Fanon-Canonverse począwszy od Ery Przedrepublikańskiej.

Chronologiczny Spis Wydarzeń

Era Przedrepublikańska

Era Starej Republiki

  • przed 3000 BBY W Skyriver powstają Alabastranie.
  • ok. 3000 BBY W Zaaeharen powstaje Cesarstwo Zaaeharen.
  • 2537 BBY Alabastranie nawiązują kontakt z ludźmi.
  • 3094 BBY W Kadann Hunroni zaczęli się rozwijać jako rasa niewolników.
  • 2090 BBY w Kadann upada Cesarstwo Kovug.
  • 2032 BBY w Kadann powstaje Królestwo Hunrońskie.
  • 1602 BBY Imperium Konstantyńskie zostaje zreformowane w Drugą Republikę.
  • 1239 BBY w Kadann wybucha rewolucja.

Era Republiki

  • 1032 BBY W Skyriver dochodzi do reorganizacji Republiki Galaktycznej.
  • 1000 BBY powstaje Zasada Dwóch.
  • ok. 1000 BBY w Kadann pojawiają się Khazzacy.
  • 1000 BBY Khazzacy rozpoczynają wędrówki po wszechświecie; powstaje Orda Khazzacka.
  • 983 BBY Wybucha I wojna domowa w Królestwie Hunrońskim.
  • 980 BBY Koniec I wojny domowej w Królestwie Hunrońskim.
  • 900 BBY w Imperium Konstantyńskim rozpoczynają się 160-cio letnie rządy regencyjne.
  • 740 BBY Imperium Konstantyńskie zostaje połączone z Księstwem Elyrvii.
  • 266 BBY W Skyriver rodzi się Arminius Free Taa.
  • 229 BBY W Skyriver rodzi się Darth Matnis.

Era upadku Republiki

  • 32 BBY W Skyriver powstaje Armia Klonów dla Republiki Galaktycznej.

Era Imperium

  • 19 BBY W Skyriver powstaje Imperium Galaktyczne.
  • 0 BBY/ABY Rok zerowy. Zaostaje zniszczona Gwiazda Śmierci, Wybraniec w postaci Luke'a Skywalkera ujawnia się. Większość historyków uznaje tę datę za początek zupełnie nowych dziejów - od roku zerowego zaczęły upadać stare systemy, zwyczaje oraz ogólne reguły.

Era Nowej Republiki/Era Najwyższego Porządku

  • 4 ABY W Skyriver powstaje Nowa Republika.
  • 5 ABY Panujące w Skyriver Imperium Galaktyczne rozpada się. Najważniejsze z powstałych frakcji to Konfederacja Celegiańska, Konfederacja Lojalistów i Najwyższy Porządek.
  • 9 ABY Wielki admirał Thrawn powraca z Nieznanych Regionów Skyriver w ostatniej, desperackiej próbie ocalenia Imperium, ginie jednak zamordowany.
  • 10 ABY W wyniku wojny koczowniczej Konfederacja Lojalistów zostaje przez Porządek zepchnięta głębiej w Nieznane Regiony.
  • 17 ABY Zwiadowcy Konfederacji Lojalistów odkrywają wormhol prowadzący do Eksterii.
  • 22 ABY Tajemniczy Snoke przejmuje kontrolę nad Porządkiem, odsuwając wielką admirał Rae Sloane od władzy.
  • 28 ABY Najwyższy Porządek ujawnia się przed państwami Skyriver, powstaje Ruch Oporu przeciw niemu.
  • 34 ABY Najwyższy Porządek przeprowadza inwazję na Skyriver, zniszczeniu ulega Hosnian Prime.
  • 34 ABY W wyniku walk Porządku z Ruchem Oporu ginie najwyższy przywódca Snoke, władzę przejmuje jego morderca - Kylo Ren.
  • 35 ABY W Skyriver niezadowoleni z fanatyzmu Porządku liberalni zwolennicy Imperium zakładają wymierzone przeciw niemu sprzysiężenie - Heptarchię
  • 36 ABY Heptarchia ujawnia się, zadając potężny cios Porządkowi i dołączając do toczącej się wojny jako trzecia strona.
  • 36 ABY Kylo Ren znika w tajemniczych okolicznościach, władzę obejmuje Clint Aden.
  • 37 ABY W ramach operacji Przywrócenie Konfederacja Lojalistów powraca z Nieznanych Regionów, razem z Heptarchią zadając ostateczny cios supremacji Porządek.

Era Dziedzictwa

  • 38 ABY W Skyriver na bazie Heptarchii i Konfederacji odnowione zostaje Imperium Galaktyczne.
  • 126 ABY Sithowie wskrzeszeni pod sztandarem idei Jednego Sitha ujawniają się w Skyriver.
  • 127 ABY - 138 ABY W Skyriver Imperium Galaktyczne wspierane przez Sithów atakuje Nową Republikę - w wyniku dziewięcioletniej wojny Imperium zostało ostatecznie odparte, zyskując jednak dominację w Skyriver na najbliższe stulecie.
  • 138 ABY Spiski Jednego Sitha przeciw Imperium zostają odkryte, zakon zostaje zniszczony przez Jedi i imperialne siły zbrojne.

Era Nowego Imperium

Era Odrodzenia Sithów

Era Sojuszy

Era Kolonialna

  • 415 ABY Z powodu wojny domowej w Imperium jego supremacja nad Eksterią słabnie - Republika Wintehrody rozpoczyna siódmą krucjatę zjednoczeniową.
  • ok. 415 ABY Zaczyna się Era Kolonialna. Po odkryciu i odtajnieniu istnienia większości galaktyk orbitujących wokół Skyriver, rozpoczyna się wyścig w budowaniu imperiów międzygalaktycznych.
  • 416 ABY Umowna data rozpoczęcia się rewolucji kulturowej.
  • 418 ABY W Eksterii powstaje Imperium Terry.
  • 420 ABY Hunroni tworzą kolonie w Skyriver.
  • 437 ABY Założony zostaje zespół muzyczny Misalliance, zaczęła się druga fala rewolucji kulturowej - masowe akty anarchizmu, buntu oraz (często nieudanych) zamachów terrorystycznych przewijają się po Skyriver i Southriver.
  • 476 ABY W Skyriver Mesaeeńczycy zaczynają tworzyć niepodległe państwo.

Era Rewolucji Technologicznej