FANDOM

Autorstwa Nihilicenta
Era-preEra-oldEra-repEra-urEra-impEra-nrEra-foEra-niEra-osEra-sojEra-rev
Era-canonverse-dark

Erdae taksonomicznie nazywani Psittacus Sapiens — to ptasia rasa pochodząca z znajdującej się w północnej Narvvie planecie Gravhoax, ze względu na jej niepowtarzalną atmosfere będącą mieszaniną tlenu, tytanu i siarki. Są oni jedną z bardziej rozwiniętych technologicznie ras Narvvy, znani m.in. z wynalezienia pancerzy wspomaganych oraz różnego typu broni wydzielających wiązki prądu. Swego czasu utworzyła międzyplanetarne mocarstwo nazywane Ligą Erdaeńską.

Biologia

Loro

Dwa Loro na kamieniu.

Erdae to rasa pokrytych piórami roślinożerców, którzy według spekulacji naukowców wewoluowali od żyjących w wyższych partiach drzew sporej wielkości ptaków nazywanych Loro. Są w pełni dwunożne, oraz nieznacznie wyższe od ludzi. Miały one na sobie futro, którego barwa wachała się od granatu, przez zielenie po czerń.

Korzystają z języka Język Erdaeński, oraz w miarę Skyriveranizacji Narvvy także z imperialnego Simplangu.

Ich dieta, składała się z wielu rodzimych dla systemu Gravhoax roślin, np. owoców Loor. Ich szczególnym przysmakiem były kwiaty Uar, z których robiły często specjalny nektar.