FANDOM

Autorstwa Nihilicenta
Era-ni
Era-fairverse-dark

Epoka chromu, zwyczajowa nazwa na trwający od Trzeciej galaktycznej wojny domowej w 57 ABY do odbywających się w 96 ABY Konfliktu dwójgranicznego i Inwazji Miiliästha w przybliżeniu czterdziestoletni okres w historii Skyriver. Epoka cechowała się optymizmem, nieprzerwanym rozkwitem gospodarczym, ograniczeniem eksploatacji rubieży galaktyki, rozwojem kultury, technologii i nauki na wcześniej niespotykaną skalę. Ten etap historii był także rezurekcją kultury i wiedzy Egileium.

Nazwa Epoki chromu pochodzi z wydanej w 103 ABY wpływowej publikacji autorstwa atryzyjczyka Aulixa Pullusa pod tytułem O epoki zakończeniu, określona tam jest także erą blasku, przerwaną przez symboliczną wielką ciemność (Inwazję Miiliästha i radykalizację rządów Skyriver).

W Republice Śródgalaktycznej epoka upłynęła pod sztandarem szybkiego rozwoju pozwalającego liberalnym rządom rozpocząć wiele polityk pro-społecznych, populistycznych polis, rozbudowano państową komunikację interplanetarną, służbę zdrowia, a także spłacono większą ilość długów studenckich wśród populacji Śródgalaktyki, podobny dobrobyt panował w Trzeciej Republice, z powodu na zamożność w obu tych państwach i ich wpływ na kształt Skyriver okres w geopolityce nazywany jest Pax Republicae. Początek ery był dla północnogalaktycznych neo-imperialistów w Nowym Imperium Galaktycznym czasem lizania ran po przegranych w dwóch galaktycznych wojnach domowych w którym uczestniczyli, natomiast pod rządami Imperatora Vorynna w państwie rozpoczęła się drobna liberalizacja, znacznie polepszając warunki życiowe przeciętnych obywateli, poparto także programy sztuki, rozwinął się charakterystyczny dla północy Skyriver neo-imperialny styl architektury i prowadzono intensywne badania nad technologią starożytnej rasy Gree. Centrystyczna Konfederacja Orindy, cały czas przygotowywała się na rewanż wojny z CentGalem. Konfederacja Rothańska przeżywała w tym czasie stabilność pod rządami Przewodniczącej Anjshel Latisar.