FANDOM

Autorstwa Kompkompa
Era-repEra-urEra-impEra-nrEra-ni
Era-fairverse-dark

Elladan Carmannen (ur. 15 IV 47 BBY, zm. 27 VII 40 ABY) był pochodzącym z Obroa-skai imperialnym wiceadmirałem, dowódcą obrony planetarnej Fondora, a następnie Wysokim Moffem utworzonego przez niego Autorytetu Fondora.

Życie

Młodość i służba w Republice

Carmannen urodził się w 47 BBY na Obroa-skai jako syn dwóch naukowców Obroańskiego Instytutu Archeologicznego. Nie poszedł jednak drogą rodziców i zainteresowany służbą Republice dostał się do akademii oficerskiej Sił Rozjemczych Republiki, w 28 BBY opuszczając ją ze stopniem podporucznika i stając się trzecim oficerem na pokładzie lekkiego krążownika Sił Rozjemczych. Przez następne kilka lat służył na misjach wspomagając Jedi w negocjacjach pokojowych. Wreszcie w 22 BBY, kilka tygodni przed wybuchem wojen klonów otrzymał awans na komandora, obejmując dowodzenie nad będącym w zasadzie korwetą "krążownikiem". Podczas wojny jego okręt brał udział w wielu bitwach z Separatystami jako okręt przeciwlotniczy wspomagający większe okręty takie jak Acclamatory czy Venatory.

Pierwsze Imperium

Kiedy Republika została przekształcona w Imperium, Consulary wyszły z użycia w regularnych siłach, a Carmannen został dowódcą fregaty klasy Imperial II. Jako imperialny komandor brał udział w kilku bitwach, między innymi w obronie Obroa-skai przed resztkami Separatystów. Po ośmiu latach służby został mianowany kapitanem i objął dowodzenie nad stacjonującym nad Fondorem niszczycielem klasy Allegiance Rattenscharfer, którego dowódcą pozostał aż do 38 ABY. Nad Fondor przez długi czas nie trafiły jednostki rebeliantów, więc okręt Elladana służył głównie na patrolach oraz operacjach antyrebelianckich, takich jak zniszczenie rebelianckich jednostek znad Fondora Aurek w 0 BBY przygotowujących się do samobójczego ataku na stocznie. Wreszcie w 2 ABY, tuż po awansie Carmannena na kontradmirała, jego flota składająca się z Rattenscharfera, dwóch Imperiali-I, jednego Victory-I oraz kilku mniejszych jednostek rozbiła rebeliancką komórkę Lebardinnen powstałą nad Adun'akorem. Po dwóch latach dalszych walk teraz już wiceadmirał Carmannen otrzymał podczas patrolu orbity Fondora Esk informację - Imperator nie żyje. Obawiający się o swoje życie po aresztowaniu przez Rebelię, stał się dowódcą powstałej z jego eskadry 2 Floty Obrony Planetarnej Fondora, a w 7 ABY dowódcą wszystkich jednostek kosmicznych obrony planetarnej.

Po śmierci Palpatine'a

Przez następne dwadzieścia osiem lat nad planetą panował względny spokój, a dopiero w 35 ABY jego flota wzięła udział w większej bitwie - prawdopodobnie największej w historii galaktyki bitwie o Exegol. Po powrocie z Nieznanych Regionów udało mu się umocnić swoją pozycję na Fondorze, a po zleconym przez Carmannena łowcom nagród zabójstwie gubernatora planety Leriana Olwërniona dnia 21 XII 37 ABY przejął władzę na planecie w wyniku puczu wojskowego i 26 I 38 ABY mianował się Przewodniczącym Wolnego Terytorium Fondora.

Wysoki Moff Autorytetu

Korzystając z sił Fondora oraz jego sześciu księżyców w pięć miesięcy udało mu się zająć teren przyszłego Okręgu Północnego i Thyferrańskiego, a także planetę Splum, dnia 23 VI proklamując Autorytet Fondora, którego został pierwszym Wysokim Moffem. W 40 ABY podczas wizyty na Telemnarze doznał zawału serca, wskutek którego musiał być jak najszybciej przetransportowany na Fondor. Okręt nie zdążył jednak wejść w nadprzestrzeń przed śmiercią - na Fondora przetransportował jedynie jego ciało, które dwanaście dni później zostało uroczyście pochowane z udziałem czterech jeszcze żyjących Nova Trooperów oraz wielu innych ważnych dygnitarzy AutFonu i państw sąsiednich. Z dniem śmierci rozpoczął się wakat na stanowisku Wysokiego Moffa, które zostało zajęte po wyborach 40 ABY przez dotychczasowego moffa Okręgu Północnego - Athelreina Tal'posta Thermalien-Verlanna. Jego imieniem nazwano później księżyc Adun'akora, dwa Gwiezdne Niszczyciele oraz korwetę floty Śródgalaktyki.