FANDOM

Autorstwa Fargothena

Era-soj
Era-canonverse-dark

Koordynaty

Drugie Imperium Fel to odłam rządu Nowego Imperium, powstałego na miejsce Nadsektoru Bastion stworzony w 415 ABY przez ostatniego dziedzica oryginalnej Dynastii Felów, Scorna Fela.

Historia

W 415 ABY, zaraz po śmierci Imperatora Bastiana Kryze'a wybuchła wojna domowa o tron między jego dziećmi oraz kilkoma innymi pretendentami na północy i w Anomalii. Jaden Kryze, jego trzeci syn oraz lubiany członek Rodu Kryze'ów zebrał pod sobą ogromne siły, które powierzyły w niego wielką nadzieję na odebranie tronu, który został bezprawnie zagarnięty przez uzurpatora tytułującego się jedynym prawdziwym dziedzicem. Damien Kryze, starszy brat Jadena, przebywał na Eriadu gdy Bastian zginął, więc wziął cąła flotę, którą miał pod ręką, i starał się zrównoważyć przewagę brata, który zagrażał jego sukcesji (sam Damien był wprawdzie drugi w kolejce do tronu, jednakże słuch po Stanleyu - najstarszym synu Bastiana na jakiś czas zaginął). Damien spotkał się z Scornem Felem, Wielkim moffem Bastionu, któremu zaproponował niepodległość Bastionu i dodanie do jego terytorium nadsektora Giae, w zamian za co Damien zażądał pomocy w wojnie, na co Fel przystał. W trakcie jednej z decydujących bitew wygrywał Jaden, którego siły były liczniejsze, lecz za daleko się zapędził, co skutkowało otoczeniem jego okrętu flagowego i wstrzymaniem konfliktu. Podczas spotkania na temat kapitulacji Jadena, jego brat Damien zwyczajnie zastrzelił go, nim zdążył cokolwiek na swoją obronę powiedzieć, po czym miał zamiar się koronować i cofnąć obietnicę nadaną Felowi.

Ashara Kryze-Fellingstern - ich młodsza siostra oraz jedyna córka zmarłego Imperatora, obecnie przebywająca na Kryzooine razem z najmłodszym bratem, któremu ojciec przekazał koronę Państwa Mandaloriańskiego - ujawniła ten plan Scornowi, który zgodził się na jej utarg, w którym warunki zostaną dotrzymane, lecz Fel miał zabezpieczyć Imperium po tym, jak zamorduje ona Damiena. Kryze-Fellingstern dotrzymała słowa, i po przejęciu władzy w Nowym Imperium dała Scornowi niepodległość, co świętował cały Bastion. Scorn Fel został przemianowany na Scorna I Fela, i został okrzyknięty Imperatorem nowo utworzonego Drugiego Imperium Fel, co osobiście uznał za powrót Felów do dawnej potęgi.

Terytorium

Nadsektor Bastion

Nadsektor Giae

Anomalia

Attrenikos

W 440 ABY Imperium Fel rozpoczęło kolonizację Attrenikos, uzyskując część Rubieża Książęcego oraz kilka układów w Rubieżu Magnackim. Po upadku Bastionu, Imperium przeniosło się do Attrenikos, gdzie w 510 ABY założono nową stolicę państwa, New Bastion.

Siły Zbrojne

Marynarka Imperium Fel

Armia Imperium Fel