FANDOM

Era-soj
Era-wt-dark

Autorstwa Smokescreena4

Bitwa o Eriadu - jedna z pierwszych bitew wojny międzygalaktycznej, uważana za jedną z największych i najbardziej krwawych bitew tych czasów.

Przebieg

Początek bitwy

Już na początku bitwy widać było dominację sił sojuszu Republik. Flota Nowego Imperium musiała się więc wycofać, pozostawiając Imperiale V w formie statków-tarcz. Siły sojuszu Republik rozdzieliły się więc na te, które ostrzeliwały Imperiale oraz te, które pomagały wojskom na księżycu Ielis oraz bombardowały bazy imperialne na Eriadu.

Przedarcie

Po długich wymianach ognia siły sojuszu Republik zniszczyły jeden z Imperiali V i przedarły się. Ich zwycięstwo było w zasięgu ręki, lecz z nadprzestrzeni wyłoniły się siły Mandaloriańskie i kolejne okręty Imperium.

Okrążenie sił Republik i ucieczka

Większość floty została okrążona przez wrogów i zniszczona. Nieliczne okręty przedarły się i uciekły. Pozostałe statki, które pomagały na Ielis i bombardowały Eriadu zabrały w tym czasie ludzi z powrotem na krążowniki i zawróciły na tereny Sojuszu Południowych Systemów.

Ciekawostki

  • Według wyliczeń Smokescreena4, na podstawie danych danych mu przez Havenite Officera po stronie Nowego Imperium musiałoby walczyć ponad 560 niszczycieli. Havenite Officer jednak utrzymywał, że państwa ogólnogalaktyczne mogą do obrony lub ataku newralgicznych miejsc wystawić floty znacznie większe, gdyż jest to realistyczniejsze.