FANDOM

Autorstwa Fordcorsa45
Druga Bitwa o Kaare to jedna z bitew podczas Galaktycznej Wojny Domowej.

Przebieg

Kilka godzin przed rozpoczęciem Bitwy o Jakku, nad będącą pod Imperialną okupacją planetą Kaare, pojawiły się jednostki Floty Nowej Republiki. Republikańskie Krążowniki pod przywództwem Komodora Palla Balta, zaatakowały Niszczyciele patrolujące przestrzeń nad planetą. Niczego niespodziewające się siły Imperialne rozpoczęły ostrzał wrogich statków. Republikańskie U-Wingi zleciały na powierzchnię planety razem z kilkoma dywizjami piechoty. Imperium miało przewagę w ilości ciężkich krążowników, ale siły blokady popełniły pewien błąd, mianowicie skupiły one swoją uwagę na szarżujących korwetach i myśliwcach, zamiast na Starhawkach. Te natomiast prowadziły ciężki ostrzał niszczycieli. Statki Imperium po pewnym czasie rozwaliły atakującą korwetę Hammerhead, co napawiło ich optymizmem. W końcu Starhawkom udało się poważnie uszkodzić jeden z Niszczycieli, w efekcie ten przestał działać i runął w atmosferę planety. Po tym kapitanowie dwóch pozostałych statków, Pooran Dred i Hiz Hewq, zarządzili natychmiastowy odwrót. W tym czasie zdążyli zestrzelić jeszcze Raidera II, po czym skoczyli w nadprzestrzeń. Walki naziemne trwały jeszcze około dwóch dni.