FANDOM

Autorstwa [[Użytkownik:{{{1}}}|{{{1}}}]]
[[Kategoria:{{{1}}}]] Drane Skywalker - dokładnie to Drane Anakin Skywalker. Mąż Wini Skywalker, ojciec Shmi Skywalker, dziadek Anakina Skywalker'a (potem Dartha Vadera), pradziadek Luke'a Skywalker i Lei Organa Solo, prapradziadek Bena Solo (później Kylo Rena), formalnie krewny Rey Skywalker-Palpatine. Mistrz Jedi z czasów Starej Republiki zasiadający w Radzie Jedi posługiwał się niebieskim a potem i też żółtym mieczem pochodzący z Aldeeran.

Wczesne życie

Jego wczesne życie nie jest do końca znane. Wiadomo tylko, że w dość młodym wieku trafił do Zakonu Jedi gdzie był szkolony do rangi Rycerza. Później pod swoje skrzydła przyjął Rīō, Nautolainke, które zginęła dwa lata później zabita przez Darth Plageuisa.

Sekret dwóch Jedi

Pewnego dnia poznał swoją przyszłą żonę Wini. Pochodziła z Nieznanych Rubieży. Zakochał się w niej z wzajemnością. Na ich nieszczęście Zakon Jedi zakazywał wiązania się z kimś. Z czasem odkrył je Susa, przyjaciel Drane'a. Ten jednak obiecał że nikomu nie powie.

Ucieczka

Po kilku latach Darth Plageuis odnalazł Drane'a i wyjawił Radzie jego sierść. Odebrano mu tytuł poczym wyrzucono z Zakonu. Ten jednak zdołał zabrać swoje miecze by obronić siebie i Wini przed Lordem Sith, który chciał ich zabić. Pobrali się a na świat przyszła ich córka Shmi.

Śmierć

Nie byli bezpieczni. Lord Sith odnalazł ich a Drane kazał żonie uciekać z Shmi. Sam stanął do walki z Darth Plageuisem, którą przegrał.

Po śmierci

Wini wraz z Shmi uciekła na Tatooine gdzie ta została niewolnicą jednego z Huttów. Po kilku latach zmarła a jeszcze kilka kolejnych później Shmi urodziła Anakina.

Ciekawostki

  • Jako Padawan miał częściowo czerwone włosy
  • Był potężny w Mocy ale nie chciał tego pokazywać
  • Potrafił walczyć formami II, IV i VI