FANDOM

Autorstwa Kompkompa
Era-urEra-impEra-nr
Era-jerzverse-dark

Senatorowie, pożałujecie tej decyzji.
— po głosowaniu w sprawie detronizacji, 36 ABY

Del I Tarkin to imperialny moff, a później Imperator Drugiego Imperium i jego założyciel.

Życie

Del urodził się na Eriadu w ostatnich latach istnienia Starej Republiki. Jego ojciec był wpływowym politykiem i gubernatorem Eriadu. Kiedy Del miał dwa lata, jego ojciec został wielkim moffem, a on sam zaczął mieszkać na Coruscant, gdzie w wieku 17 lat dzięki pozycji jego ojca dostał się do Akademii Imperialnej. W akademii poznał Minailę Yularen, z którą to miał później dwóch synów - Francka i Jacka. W 0 BBY ukończył ją i otrzymał stopień porucznika. Jego pierwszym przydziałem był gwiezdny niszczyciel Chimaera. Podczas służby na nim dotarł do stopnia komandora. Tuż przed bitwą o Jakku został przeniesiony na jeden z krążowników Arquitens, na którym został pierwszym oficerem. Arquitens przetrwał bitwę, a on sam uciekł na jego pokładzie w Nieznane Regiony. W 6 ABY urodził mu się syn - Franck Tarkin. W tym roku został także awansowany na stopień kapitana. Cztery lata później urodził się kolejny syn - Jack Tarkin. Wreszcie w 26 ABY został mianowany moffem. Od tego czasu przewodził frakcji w Resztkach Imperium przeciwnej wobec planów Najwyższego Porządku. Trzy lata później wraz z popierającymi go imperialnymi na planecie Cormor utworzył Drugie Imperium, którego został imperatorem. Przez następne sześć lat poszerzył terytorium Imperium o piętnaście sektorów, a stolicę przeniósł na Splum. W 35 ABY podjął decyzję, która zaważyła na przyszłości Imperium - zdecydował się pomóc Nowej Republice w wojnie. Niestety, jego siły zaczęły przegrywać, a on sam tracił poparcie. 16:4:36 ABY Senat zdetronizował go, a imperatorem obwołał bohatera wojennego Jackana Froota. Pierwszą decyzją nowego imperatora było nadanie Tarkinowi tytułu moffa Eriadu. Del Tarkin zmarł w 41 ABY na Eriadu.