FANDOM

Era-legendyEra-urEra-impEra-nr
Koordynaty
Nad tym artykułem pracuje SuperSzym. W celu zapobiegnięcia wojnom edycyjnym, proszę o nieedytowanie tego artykułu póki nie usunę tego komunikatu.
Autorstwa SuperSzyma
Dass Jennir był gwardzistą Świątyni Jedi, który stworzył jedną z pierwszych rebelianckich komórek na Nowym Plymptonie. Słynął też z rozbicia gangów Musori i Ken-Kiba na Telerath. Ostatecznie wraz z Koffim Araną założył zakon Jedi na wygnaniu. Klonem, którego miał pod swoimi rozkazami, był Blitz.

Biografia

Wczesne życie

Dass Jennir urodził się w 45 BBY na Coruscant. Został znaleziony przez dathomirskiego Zabraka Hartha Imosena. To właśnie ten rycerz Jedi szkolił Jennira w początkowych latach jego życia. Od Imosena Dass nauczył się, by w walce zawsze starać się przejąć kontrolę nad pojedynkiem, zmuszając przeciwnika do walki na swoich warunkach, jeśli jakiekolwiek inne rozwiązanie konfrontacji nie wchodziłoby w rachubę. Młody Jedi w późniejszych latach uznawał to za najprzydatniejszą lekcję, jaką w życiu otrzymał.

Około 33 BBY mistrz Cin Drallig postanawia wyszkolić Jennira w zaawansowanych technikach walki. Imosen długo wahał się, czy na to pozwolić, lecz ostatecznie dobro padawana wygrało nad osobistym sentymentem. Drallig nauczył Jennira niezachwianego spokoju w walce i ufności w Moc. Jennir nauczył się też mistrzowskiego posługiwania się mieczem świetlnym, korzystając z formy walki Shii–Cho.

W 28 BBY Dass zostaje pełnoprawnym rycerzem Jedi. Postanawia obrać drogę Gwardzisty Świątyni, wierząc, że najlepiej będzie chronił zakon przed nowo uformowanymi Separatystami w jego jądrze. W celu zostania gwardzistą, Jennir przyjął jeszcze jedną naukę. Opanował formę Soresu, bardzo przydatną w walce korzystając z piki świetlnej.

Wojny klonów

Gwardzista

Dass-aresztuje

Dass i Harth w czasie aresztowania Barriss Offee.

W czasie wojen klonów Jennir wciąż pełnił posługę gwardzisty Świątyni. Na początku wojen klonów namówił swojego byłego mistrza do czynnej służby w Gwardii, jako że Imosen planował zostać negocjatorem. W 20 BBY Jennir był jednym z najbardziej zaufanych gwardzistów Cina Dralliga. Uczestniczył w aresztowaniu Barriss Offee.

Generał Jedi

Jennir-na-Plympton

Anakin Skywalker sugeruje uczynienie Dassa generałem Jedi.

Pod koniec 20 BBY do Cina Dralliga przyszedł Anakin Skywalker. Poinformował on mistrza, że republikańska kampania na Saleucami potrzebuje więcej generałów, a Gwardzistów jest więcej, niż jest to wymagane dla bezpieczeństwa Świątyni. Drallig od razu wytypował Dassa jako kandydata na generała. Jennir przystał na tę propozycję. Został mianowany generałem Jedi i wyciągnął swój nieużywany od czasów padawaństwa miecz świetlny, decydując się używać go na froncie zamiast piki..

Nawrócenie Elendatha

Jednak Dass nie od razu poleciał na Saleucami. Gdy wybierał się do kosmoportu na republikański prom na planetę, przybył do niego mistrz Yoda. Poinformował Jedi, że pragnie, by ten wykonał dla niego jedno zadanie. Padawan Jedi Elendath, były uczeń Sory Bulqa, przeżywał kryzys. Elendath opuścił Świątynię, zamieszkał w apartamentowcu na Coruscant i zaczął brać przyprawę. Trzeba było go odwrócić od tej drogi życia. Jennir w imię służby Zakonowi przystał na to zadanie. Dzięki zapiskom klona-agenta wywiadu Manca odnalazł byłego Jedi. Gdy Dass znalazł się w jego mieszkaniu, padawan akurat kupował dawkę przyprawy. Zdziwiony włączył niebieską klingę swojego miecza. Jennir odpowiedział mu tym samym. Zielona klinga starła się z błękitnym ostrzem, po czym Jennir przeskoczył nad padawanem i wylądował za Elendathem, przewracając go Mocą. Wtedy diler narkotyków, który sprzedał towar upadłemu rycerzowi, ocknął się i próbował zastrzelić Dassa. Rycerz odciął mu głowę, po czym zaatakował Elendatha. Po krótkim pojedynku rycerze wyłączyli miecze. Dass poparł Mocą sugestię, by padawan odłożył narkotyk i powrócił do służby słusznej sprawie. Elendath opowiedział mu o swoim życiu od czasu porzucenia służby Zakonowi, po czym przystał na sugestię Jennira i zaproponował, by ten zaczął go nauczać. Jennir zgodził się. Na Saleucami nie poleci sam. Ma już padawana.

Bitwa o Saleucami

Wreszcie Jedi dotarli na Saleucami. Po zjawieniu się w republikańskiej bazie zapoznali się z komandorem Neyo. Klon doprowadził Jennira do innego dowódcy — komandora Blitza, jednego z dwóch przeżyłych członków batalionu Rankor po bitwie o Kamino, a przy tym bardzo cenionego żołnierza ARC. Blitz podał Dassowi rękę i uśmiechnął się z sympatią. Jennir już się domyślił, że ten klon będzie dowódcą oddziałów pod jego rozkazami. Zaskoczyła go jednak jedna rzecz — reaktywowano legendarną Drużynę Zagłada. Elendatha bardzo to ucieszyło, gdyż Jedi ten lubił przeglądać starożytne nagrania z czasów wojny z Imperium Sithów, a potem walk Sojuszu z Wiecznym Imperium, a na kartach tych filmów bardzo często pojawiała się wspomniana jednostka wojskowa.

Słudzy Republiki obejrzeli dokładnie plany bunkra Separatystów. Zauważyli bardzo słaby punkt budynku. Mianowicie jakiś czas temu, gdy eksplozja na polu bitwy uszkodziła wodociąg, postawiono nowy, a stary wyłączono z użytku, jednak go nie usunięto. Dawało to bezpieczną drogę do środka bunkra. Jedi zgodzili się z Blitzem, że najlepszym sposobem na zniszczenie bunkra będzie umieszczenie ładunków wybuchowych.

NaSaleucami

Blitz, Elendath i Jennir wkraczają do kanałów

Blitz, Elendath i Jennir wkroczyli do uszkodzonego i omszałego wodociągu. Gdy zakradli się już do końca rury i weszli do ciemnego, cichego i pustego pomieszczenia, komandor skontaktował się ze swoją drużyną i nakazał im przeprowadzić otwarty atak na bunkier, by odwrócić uwagę droidów bojowych. Gdy dostali sygnał od sierżanta Moltona, że mogą bezpiecznie opuścić pomieszczenie, wyszli, a ich oczom ukazał się widok dziesiątek, jeśli nie setek droidów bojowych bezlitośnie niszczonych przez dziesięć klonów. Postanowili zinfiltrować całą placówkę, by znaleźć najlepsze miejsce do umieszczenia ładunku. Uznali za najlepsze pomieszczenie reaktora, które okazało się być jednocześnie miejscem, w którym znaleźli się po opuszczeniu rury. Gdy Drużyna Zagłada wybiła wszystkie droidy, podłączyli ładunek i zaczęli wchodzić do rury.

Nie wiedzieli jednak, że w bunkrze wciąż znajduje się droid taktyczny. Robot z pomocą systemów bunkra postanowił podłączyć stary wodociąg do ładunku tak, by uruchomić go w momencie eksplozji. Postanowił też przyspieszyć trochę moment wybuchu. Ostatni wchodził Elendath i oglądał się na bombę, gdy ta eksplodowała. Odłamki uszkodziły mu oko, gdy nagle wodociąg zgodnie z zamierzeniami droida się uruchomił i pociągnął całą drużynę. Rura nie wytrzymała jednak na końcowym odcinku. Rozpadła się i uwolniła drużynę. Jennir przerzucił nieprzytomnego Elendatha przez ramię. Reszta drużyny była w stanie iść o własnych nogach. W tle było widać dym z resztek bunkra.

Cała Drużyna Zagłada otrzymała medale i osobiste gratulacje od Komandora Neyo za zniszczenie jednego ze strategicznych punktów. Elendath po wybudzeniu ze śpiączki został pasowany na rycerza przez mistrzynię Stass Allie. Jennir otrzymał promocję do stopnia mistrza za wyszkolenie padawana. Ponieważ Elendath musiał przejść jeszcze operację uszkodzonego oka, Blitz i Dass sami udali się na kolejny cel — Nowy Plympton.

Rozkaz 66

Chociaż mieszkańcy Nowego Plymptona, gadopodobni Nosaurianie, odznaczali się niezwykłą zaciekłością i siłą w walce, a otrzymali od Separatystów wsparcie w postaci droidów bojowych, szala zwycięstwa na Nowym Plymptonie powoli zaczęła przechylać się na stronę Republiki. Całą bitwę przewrócił jednak do góry nogami kanclerz Sheev Palpatine, wydając rozkaz 66 nakazujący komandorom klonów mordować własnych dowódców.

Jennir akurat prowadził Drużynę Zagłada ku zwycięstwu nad urwiskiem, u którego stóp leżała Przełęcz Toporka, gdy został wydany rozkaz 66. Blitz i Molton natychmiast otworzyli ogień. Jennir uruchomił swój miecz świetlny i zaczął odbijać strzały, jednak został popchnięty przez Blitza w stronę urwiska. Dass się po nim zsunął, jednak klony pomyślały, że roztrzaskał się o skały.