FANDOM

Autorstwa Davrena

Tay'cairne - syn rolnika z rodu Tay na planecie Xaron , Tay'shana, oraz barmanki, Tay'dany. W dorosłym życiu, korzystając z daru bycia wrażliwym na Moc pracował jako strażnik tamtejszego króla. Następnie, został skuszony na ciemną stronę przez jednego z bliższych współpracowników króla, będącego Sithem w przebraniu. Po treningu i przyjęciu imienia Darth Theris, zabił swojego mistrza, i próbował przejąć władzę nad rodzimą planetą, co skończyło się fiaskiem, i ogromnym zniszczeniem organizmu, przez co zaczął nosić maskę boga Xagońskiej religii, za którego reinkarnację uważał się Theris. Następnie wyszkolił swojego ucznia, Viz'Aarhego, a obaj zginęli w walce z siostrą Tay'cairne'a, mistrzyni Jedi Tay'khary i jej ucznia. Jednakże ciało ocalało, i zostało zmumifikowane przez pewnego akolitę Sith, które w 121 ABY znalazł naukowiec Thizz Fingzplicker, który utworzył klona Sitha, Tay'khoula, znanego też jako Darth Venorius, połączonego  również z DNA naukowca, który odnalazł szczątki Xagońskiego wojownika.

Biografia

Wczesne życie

Tay'cairne[1] urodził się w roku 1289 BBY na Xaronie. Jego ojciec, Tay'shan, był rolnikiem który uprawiał lokalne warzywa. Z kolei matka, Tay'dana była barmanką w kantynie. Plony z farmy jego ojca nie były zbyt dobre, a kantyna matki nie miała wielu klientów, przez co rodzina Tay nie należała do najbogatszych. Tay'cairne i jego młodsza o 5 lat siostra, Tay'khara musieli od najmłodszego dorabiać na utrzymanie rodziny. Pracowali w wielu miejscach, zmywali w barach, sprzątanie ulic, czy opieka nad zwierzętami mieszkańców Xaronu. W 1273 BBY umarł ojciec Tay'cairne'a, przez co chłopak przejął obowiązki głowy rodziny, i zaczął pracować na roli, zastępując Tay'shana.

Przypisy

  1. Z Xarońskiego - "Cairne z rodu Tay