FANDOM

Autorstwa Kompkompa
Era-urEra-impEra-nr
Era-jerzverse-dark

Darth Parthius (dawniej Ventar Troxan i Piętnasty brat) był młodzikiem Jedi, Inkwizytorem i Lordem Sithów.

Życie

Młodość

Darth Parthius urodził się jako Ventar Troxan na Tharcooine. W 28 BBY znalazł go Yoda. Ventar został młodzikiem Jedi i rozpoczął szkolenie. W 22 BBY był wśród młodzików uczonych przez Yodę, kiedy do pokoju wszedł Obi-Wan Kenobi pytający o planetę Kamino. Trzy lata później udało mu się uciec przed rozkazem 66 na Tharcooine, gdzie ukrywał się i szkolił się w Mocy.

Jako Inkwizytor i Sith

W 1 BBY na Tharcooine został wysłany Wielki Inkwizytor Roblormis, aby zabić Ventara. Jedi przegrał pojedynek i przeszedł na ciemną stronę, dołączając do Inkwizycji i przyjmując imię Piętnasty brat. Pięć lat później po śmierci Imperatora i Vadera jego mistrz Roblormis mianował się Mrocznym Lordem Sithów i przyjął imię Darth Retharius. Sith nadał Ventarowi imię Darth Parthius i mianował go lordem Sithów. W 26 ABY dwaj Sithowie wpadli w pułapkę Dartha Onesa i Drugiej Inkwizycji. Ones wraz z Inkwizytorami zabił Rethariusa i Parthiusa, a sam mianował się Mrocznym Lordem Sithów.