FANDOM

Autorstwa GaanusAlmayes
Koordynaty
Nad tym artykułem pracuje GaanusAlmayes. W celu zapobiegnięcia wojnom edycyjnym, proszę o nieedytowanie tego artykułu póki nie usunę tego komunikatu.
Autorstwa GaanusAlmayes, pomysłu GaanusAlmayes
Autorstwa GaanusAlmayes

Darth Destroyus to Mroczny Lord Sithów z Zakonu Dartha Noxa oraz ostatni uczeń Imperatora Palpatine'a. Naprawdę nazywał się Aldo Almayes. Jego pogromcą był Darth Doomus pierworodny syn i uczeń Destroyusa. Posługiwał się mieczem świetlnym o unikalnej rękojeści i szkarłatnym ostrzu. Po obaleniu Dartha Okranusa zajął jego miejsce jako Mroczny Lord Sithów Zakonu Noxa.

Biografia

Wczesne życie i pierwsze nauki (37 BBY - 19 BBY)

Młody Aldo

Młody Aldo Almayes

​​​Aldo Almayes urodził się na Ayur w arystokratycznym Rodzie Almayesów. Jego matką była Lady Estelle XV z Rodu Mecetti, a ojcem Arcylord Reesen Almayes. Był drugim synem pary arystokratów, miał jeszcze starszego o pięć lat brata Jadarta i młodszego o cztery lata brata Karra. Większość swojego wczesnego życia spędził w rodzinnej rezydencji na Ayur i trenując podstawy szermierki w Akademii Noxa pod okiem Fath fechmistrzyni Zakonu.

W chwili wybuchu Wojen Klonów w 22 BBY zmarł w tajemniczych okolicznościach Reesen, ojciec Aldo, natomiast on sam został zamknięty w areszcie domowym przez Dartha Okranusa, swojego starszego brata. Udało mu się jednak skontaktować niepostrzeżenie z hrabią Dooku i wyjawić mu lokalizację starożytnego holocronu Dartha Andeddu. Dzięki temu zwrócił uwagę Dartha Sidiousa na swoją rodzinę.

Znacznie później wyszło na jaw, że to Mroczny Lord stał za śmiercią Dartha Coby, ojca młodego Alda. Sheev Palpatine już od dawna obserwował poczynania braci Almayesów.

Przywództwo i upadek Jedi (19 BBY - 17 BBY)

W czasie kiedy w galaktyce rozprawiano się z Zakonem Jedi, a Kanclerz Palpatine ogłosił się Imperatorem i proklamował powstanie Imperium, młody Aldo przybrał imię Darth Destroyus ogłaszając się jedynym prawdziwym spadkobiercą dynastii Sithów Lorda Noxa. Popadł przez to w ostry konflikt z Lordem Okranusem, zakończony za pomocą ataku sił imperialnych pod dowództwem Inkwizytora Antinnisa Tremayne'a . W ten sposób najstarszy z braci zostały pozbawiony władzy na Zakonem Noxa i uznany za zmarłego, kiedy w wyniku pojedynku między Destroyusem a Okranusem, zawaliła się rezydencja Almayesów grzebiąc pod swoimi ruinami tego drugiego.

W szeregach Inkwizycji i w służbie Sithów (17 BBY - 16 BBY)

Tremayne zabrał Alda do Dartha Vadera, a ten po pierwszych lekcjach dostrzegł jak wielki jest potencjał Mocy młodego Almayesa, uznając że powinien zostać kimś więcej niż jednym z szeregow​​​​​​​ych Inkwizytorów. Kiedy więc zaprowadzono go przed oblicze samego Imperatora, z miejsca przyjął ofertę obu Sithów. Miał po zakończeniu szkolenia razem z Lordem Hethrirem i świeżo zwerbowanym Qaga Lokiem znanym później, jako Sedriss stać się trzecią najważniejszą osobą w całym Galaktycznym Imperium. Cała trójka otrzymała tytuł Egzekutora Ciemnej Strony i Pełnomocnika Sprawiedliwości.

Powojenne porządki (16 BBY - 14 BBY)

Egzekutor Almayes po zakończeniu nauk rozpoczął stałą wspólpracę z imperialnym admirałem Mulleenem oraz wielkim moffem Wilhuffem Tarkinem. Pochodzący z Eriadu wojskowy zaprzyjaźnił się ze młodszym Mrocznym Jedi, wprowadzając go w kulisy imperialnej polityki. Aldo okazał się utalentowanym politykiem doprowadzając do dołączenia do Imperium swego ojczystego sektora Protosian, a także siedmiu innych sektorów z różnych zakątków galaktyki. Za swoje wybitne zasługi otrzymał własną flotę gwiezdnych niszczycieli. Już wtedy był w stałym telepatycznym kontakcie z Imperatorem. W tym czasie przyjął też imię Darth Destroyus i zaczął jednoczyć rozbity Zakon Noxa.

Tajny uczeń Imperatora (14 BBY - 3 BBY)

Darth Sidious wiedział, że potrzebuje nowego ucznia. Kogoś kto w razie potrzeby zajmie miejsce Lorda Vadera, a do tego czasu pozostanie w ukryciu. Wybór Imperatora padł od razu na Destroyusa, Palpatine wiedział jak potężnym sojusznikiem może okazać się młody Aldo, a co ważniejsze miał już solidne podstawy nauk Sithów. Fakt iż Zakon Dartha Noxa stał się zbrojnym ramieniem i prywatną armią Rodu Almayesów tylko przyśpieszył decyzję Imperatora. Odrzuceni wojownicy z zakonu służyłi później jako Imperialna Gwardia Cienia . Zgodnie z rozkazem Imperatora liczba członków Zakonu Noxa nigdy nie mogła przekroczyć tysiąca, ale ta liczba dotyczyła tylko Sithów. Palpatine nie brał pod uwagę Mrocznych Jedi, którzy służyli jako mięso armatnie wiedząc, że nawet ich większa liczba nie jest w stanie zagrozić jego panowaniu, tak jak w pełni wyszkoleni Lordowie Sithów. Darth Destroyus z kolei zadbał, a jego podwładni pozostali lojalni wobec przywódcy Zakonu. Zaś młodszy brat Sitha zwany obecnie Darth Drukarr został jego prawą ręką w Zakonie Noxa. Imperator zintensyfikował treningi Alda, przekazując mu coraz większą wiedzę Sithów. Lord Destroyus interesował się szczególnie alchemią i sposobami na przedłużenie życia lub uzyskanie nieśmiertelności. Odkrył, że istnieją inne sposoby niż transfer esencji na osiągnięcie życia wiecznego. Pozyskaną wiedzę zachował dla siebie. Zaś Imperatorowi przedstawił raport na temat swoich badań w celu uzyskania idealnego Sitha.

Początki Rebelii i narodziny syna (3 BBY - 0 ABY)

W czasie kiedy Starkiller, tajny uczeń Vadera rozprawiał się z jednymi z ostatnich przy życiu mistrzami Jedi, a także nieświadomie realizując plan obu Sithów dotyczący zebrania wszystkich zdradzieckich senatorów na Korelii, Lord Destroyus realizował własne plany. Uwiódł i poślubił młodziutką Friję Vandron tylko z powodu jej olbrzymich umiejętności we władaniu Ciemną Stroną Mocy, mimo ledwie powierzchownego szkolenia przez jedną z Sióstr Nocy. Miał w tym własny ukryty cel, pragnął otrzymać potomka, ale jedynie takiego który okazałby się wyjątkowo potężny Mocą. W krótkim czasie Frija zaszła w ciążę i po dziewięciu miesiącach urodziła syna. Dziecko okazało się niezwykle silne Mocą, już w wieku niemowlęcym, nieświadomie przesuwało niewielkie przedmioty. Aldo zaraz po narodzinach syna umieścił go w odosobnieniu na Ayurze. Lord Aldo był obecny przy Imperatorze w chwili, kiedy ten rozwiązał Senat i później otrzymał wieści o zniszczeniu pierwszej Gwiazdy Śmierci.

Projekt Mroczny Szturmowiec i i operacja Młot Wojny (0,5 ABY - 1 ABY)

Imperator wysłał Lorda Destroyusa, aby ten asystował przy testach Mrocznych Szturmowców, nowego typu mechanicznych super-żołnierzy. Poznał wtedy, także generała Roma Mohca pełniąc rolę doradczą przy projektowaniu i tworzeniu specjalnych wariantów droidów bojowych, dostosowanych do walki z użytkownikami Mocy. Korzystając z możliwości skopiował też dane techniczne całego projektu, włącznie z planami konstrukcyjnymi Arc Hammera okrętu-fabryki. Pewna część Mrocznych Szturmowców została oddelegowana do ochrony budowanej nowej tajnej stoczni na orbicie Ayura. Jednocześnie w stoczniach Yagi Mniejszej rozpoczęto budowę Warhammera superniszczyciela klasy Executor, mającego służyć za nowy okręt flagowy Dartha Destroyusa. Po fiasku projektu Mroczny Szturmowiec lord Aldo Almayes został zesłany na Ayur, tak naprawdę, jednak Imperator powierzył mu dowodzenie niezwykle ważnej operacji Młot Wojny.