FANDOM

Autorstwa GaanusAlmayes
Koordynaty
Nad tym artykułem pracuje GaanusAlmayes. W celu zapobiegnięcia wojnom edycyjnym, proszę o nieedytowanie tego artykułu póki nie usunę tego komunikatu.
Autorstwa GaanusAlmayes, pomysłu GaanusAlmayes
Autorstwa GaanusAlmayes
Darth Destroyus to Mroczny Lord Sithów z Zakonu Dartha Noxa oraz ostatni uczeń Imperatora Palpatine'a. Naprawdę nazywał się Aldo Kallig. Jego pogromcą był Darth Doomus pierworodny syn i pierwszy uczeń Destroyusa. Posługiwał się mieczem świetlnym o unikalnej rękojeści i szkarłatnym ostrzu. Po obaleniu Dartha Okranusa zajął jego miejsce jako Mroczny Lord Sithów Zakonu Dartha Noxa.

Biografia

Wczesne życie i pierwsze nauki (40 BBY - 19 BBY)​​​​​​

​​​Aldo Kallig urodził się na Ayur, jako drugi syn pary arystokratów . Jego matką była Lady Estelle XV z Rodu Mecetti, a ojcem Darth Cobarion. Miał jeszcze starszego o pięć lat brata Jadarta i młodszego o cztery lata brata Karra. Większość swojego wczesnego życia spędził w rodzinnej rezydencji na Ayur i trenując podstawy szermierki w Akademii Noxa pod okiem młodej Twi'lekianki Fath fechmistrzyni Zakonu.

W chwili wybuchu Wojen Klonów w 22 BBY Lord Cobarion został znaleziony martwy w swoim gabinecie. Mimo dokładnie przeprowadzonego śledztwa nie udało się znaleźć skrytobójcy z ręki którego zginął. W toku śledztwa prowadzonego osobiście przez młodego Alda, ustalono jedynie że przywódca Zakonu Noxa został otruty bardzo rzadką trucizną. Zanim zdołał dowiedzieć się więcej został zamknięty w areszcie domowym przez Dartha Okranusa, swojego starszego brata. Wcześniej udało mu się jednak skontaktować niepostrzeżenie z hrabią Dooku i wyjawić mu lokalizację starożytnego holocronu Dartha Andeddu. Młody Kallig pragnął w przeciwieństwie do starszego brata dołączenia sił zbrojnych Ayura do Konfederacji Niezależnych Systemów, czego mógł dokonać jako naczelny wódz wojsk Zakonu Noxa. Został jednak aresztowany przez Gwardię Noxa lojalną wobec Lorda Okranusa.

Przywództwo i upadek Jedi (19 BBY - 17 BBY)

W czasie kiedy w galaktyce rozprawiano się z Zakonem Jedi, a Kanclerz Palpatine ogłosił się Imperatorem i proklamował powstanie Imperium, młody Aldo przybrał imię Darth Destroyus ogłaszając się jedynym prawdziwym spadkobiercą dynastii Sithów Lorda Noxa. Popadł przez to w ostry konflikt z Lordem Okranusem, zakończony za pomocą ataku sił imperialnych pod dowództwem Inkwizytora Antinnisa Tremayne'a . W ten sposób najstarszy z braci zostały pozbawiony władzy na Zakonem Noxa i uznany za zmarłego, kiedy w wyniku pojedynku między Destroyusem a Okranusem, zawaliła się rezydencja Almayesów grzebiąc pod swoimi ruinami tego drugiego.

W szeregach Inkwizycji i w służbie Sithów (17 BBY - 16 BBY)

Inkwizytor Kallig jako Obiekt inteligentny-1

Aldo w swoim pancerzu Inkwizycji Imperialnej. Zaraz po zakończeniu szkolenia.

​​​​​Tremayne zabrał Alda do Dartha Vadera, a ten po pierwszych lekcjach dostrzegł jak wielki jest potencjał Mocy młodego Almayesa, uznając że powinien zostać kimś więcej niż jednym z szeregowych Inkwizytorów. Kiedy więc zaprowadzono go przed oblicze samego Imperatora, z miejsca przyjął ofertę obu Sithów. Miał po zakończeniu szkolenia razem z Lordem Hethrirem i świeżo zwerbowanym Qaga Lokiem znanym później, jako Sedriss stać się trzecią najważniejszą osobą w całym Galaktycznym Imperium. Cała trójka otrzymała tytuł Egzekutora Ciemnej Strony i Pełnomocnika Sprawiedliwości.

Powojenne porządki (16 BBY - 14 BBY)

Egzekutor Almayes po zakończeniu nauk rozpoczął stałą wspólpracę z imperialnym admirałem Mulleenem oraz wielkim moffem Wilhuffem Tarkinem. Pochodzący z Eriadu wojskowy zaprzyjaźnił się ze młodszym Mrocznym Jedi, wprowadzając go w kulisy imperialnej polityki. Aldo okazał się utalentowanym politykiem doprowadzając do dołączenia do Imperium swego ojczystego sektora Protosian, a także siedmiu innych sektorów z różnych zakątków galaktyki. Za swoje wybitne zasługi otrzymał własną flotę gwiezdnych niszczycieli. Już wtedy był w stałym telepatycznym kontakcie z Imperatorem. W tym czasie przyjął też imię Darth Destroyus i zaczął jednoczyć rozbity Zakon Noxa.

Tajny uczeń Imperatora (14 BBY - 4 BBY)

Darth Sidious wiedział, że potrzebuje nowego ucznia. Kogoś kto w razie potrzeby zajmie miejsce Lorda Vadera, a do tego czasu pozostanie w ukryciu. Wybór Imperatora padł od razu na Destroyusa, Palpatine wiedział jak potężnym sojusznikiem może okazać się młody Aldo, a co ważniejsze miał już solidne podstawy nauk Sithów. Fakt iż Zakon Dartha Noxa stał się zbrojnym ramieniem i prywatną armią Rodu Almayesów tylko przyśpieszył decyzję Imperatora. Odrzuceni wojownicy z zakonu służyłi później jako Imperialna Gwardia Cienia . Zgodnie z rozkazem Imperatora liczba członków Zakonu Noxa nigdy nie mogła przekroczyć tysiąca, ale ta liczba dotyczyła tylko Sithów. Palpatine nie brał pod uwagę Mrocznych Jedi, którzy służyli jako mięso armatnie wiedząc, że nawet ich większa liczba nie jest w stanie zagrozić jego panowaniu, tak jak w pełni wyszkoleni Lordowie Sithów. Darth Destroyus z kolei zadbał, a jego podwładni pozostali lojalni wobec przywódcy Zakonu. Zaś młodszy brat Sitha zwany obecnie Darth Drukarr został jego prawą ręką w Zakonie Noxa. Imperator zintensyfikował treningi Alda, przekazując mu coraz większą wiedzę Sithów. Lord Destroyus interesował się szczególnie alchemią i sposobami na przedłużenie życia lub uzyskanie nieśmiertelności. Odkrył, że istnieją inne sposoby niż transfer esencji na osiągnięcie życia wiecznego. Pozyskaną wiedzę zachował dla siebie. Zaś Imperatorowi przedstawił raport na temat swoich badań w celu uzyskania idealnego Sitha.

Początki Rebelii i narodziny syna (3 BBY - 2 BBY)

W czasie kiedy Starkiller, tajny uczeń Vadera rozprawiał się z jednymi z ostatnich przy życiu mistrzami Jedi, a także

Frija-1

Frija kochanka Dartha Destroyusa i matka jego pierworodnego syna.

nieświadomie realizując plan obu Sithów dotyczący zebrania wszystkich zdradzieckich senatorów na Korelii, Lord Destroyus realizował własne plany. Uwiódł młodziutką Friję tylko z powodu jej olbrzymich umiejętności we władaniu Ciemną Stroną Mocy, mimo ledwie powierzchownego szkolenia przez jedną z Sióstr Nocy. Miał w tym własny ukryty cel, pragnął otrzymać potomka, ale jedynie takiego który okazałby się wyjątkowo potężny Mocą. W krótkim czasie Frija zaszła w ciążę i po dziewięciu miesiącach urodziła syna. Dziecko okazało się niezwykle silne Mocą, już w wieku niemowlęcym, nieświadomie przesuwało niewielkie przedmioty. Aldo zaraz po narodzinach syna umieścił go w odosobnieniu na Ayurze.

Projekt Mroczny Szturmowiec i i operacja Młot Wojny (2 BBY - 3 ABY)

Imperator wysłał Lorda Destroyusa, aby ten asystował przy testach Mrocznych Szturmowców, nowego typu mechanicznych super-żołnierzy. Poznał wtedy, także generała Roma Mohca pełniąc rolę doradczą przy projektowaniu i tworzeniu specjalnych wariantów droidów bojowych, dostosowanych do walki z użytkownikami Mocy. Korzystając z możliwości skopiował też dane techniczne całego projektu, włącznie z planami konstrukcyjnymi Arc Hammera okrętu-fabryki. Pewna część Mrocznych Szturmowców została oddelegowana do ochrony budowanej nowej

Superniszczyciel gwiezdny Warhammer jako Obiekt inteligentny-1

Warhammer - nowy okręt flagowy Lorda Destroyusa podczas jednej z misji na pólnocnych Odległych Rubieżach.

tajnej stoczni na orbicie Ayura. Jednocześnie w stoczniach Ayura rozpoczęto budowę Warhammera superniszczyciela klasy Executor, mającego służyć za nowy okręt flagowy Dartha Destroyusa. Po fiasku projektu Mroczny Szturmowiec lord Aldo Almayes został zesłany na Ayur, tak naprawdę, jednak Imperator powierzył mu dowodzenie niezwykle ważnej operacji Młot Wojny. Celem tej szeroko zakrojonej operacji wojskowej umocnienie i zdobycie nowych przyczółków w północnych Odległych Rubieżach dla Imperium Galaktycznego. Tak był oficjalny cel wypraw wojskowych, nieoficjalnie jednak Imperator rozkazał swojemu tajnemu uczniowi odnalezienie wszystkich artefaktów Ciemnej Strony, a także znalezienie wszelkich ukrytych sekt i kultów Sithów. Podczas tej misji Destroyus natrafił na liczne starożytne teksty i holocrony opisujące historię Imperium Sithów Vitiate'a . Zafascynowany niesamowitą potęgę Mocy i nieograniczoną władzą Mrocznego Lorda z przed ponad trzech tysiącleci, postawił sobie za cel stworzenie podobne supermocarstwa pod swoim przywództwem. W wielkiej tajemnicy udał się na Dromund Kaas ,dawny świat tronowy Sithów. Tam przez wiele dni szukał pozostałości po Cytadeli i Mrocznej Świątyni.

Zakon Mecrosa i Operacja Odrodzony (4 ABY - 8 ABY)

Miesiąc po zdradzie wielkiego admirała Demetriusa Zaarina Imperator Palpatine spotkał się potajemnie z Lordem Destroyusem na Obulette. Lord Sidious był w drodze na drugą Gwiazdę Śmierci zatrzymał się tylko po to, aby przekazać Kalligowi ostatnie instrukcje i rozkazy w tym datakartę z szczegółami operacji Odrodzony.Członkowie Wielkiego Rodu Mecetti byli zaszczyceni mogą gościć Sheeva Palpatine'a z Naboo największego z pośród wszystkich żyjących Sithów. Darth Destroyus zrobił też nie małe wrażenie na rodzinie swojej wieloletniej kochanki i partnerki Friji, pochodzącej z podupadłej gałęzi tego arystokratycznego rodu Sithów. Dzięki pośrednictwu ojca Friji, Lorda Aldena VI Colisa zaaranżowano spotkanie młodego Kalliga z Lady Estelle Balis. Dzięki Lady Balis egzekutor Ciemnej Strony nawiązał kontakt z skrytobójcami Zakonu Mecrosa. Wtedy po raz pierwszy Destroyus ujawnił swoją prawdziwą potęgę, ukrywaną nawet przed Lordem Sidiousem. Korzystając z mocy starożytnego amuletu należącego wcześniej do Valkoriona, zdominował umysł Arcylorda Leobunda XII, przywódcy zakonu czyniąc go swoim lojalnym sługą. Użycie amuletu wywołało potężne zakłócenie Mocy, które nie umknęło uwadze zarówno Palpatine'a, jak i Lorda Vadera. Na szczęście dla Alda wtedy rozpoczęła się bitwa o Endor. Darth Destroyus po osiągnięciu porozumienia ze skrytobójcami Mecrosa, powrócił na pokład Warhammera obierając kurs na Endor, aby wspomóc Eskadrę Śmierci w walce z rebeliancką flotą. Najpierw jednak ukrył amulet Valkoriona w tajnym systemie o kodowej SIV047172 na planecie Haduska. Kiedy dotarł na Endor zastał jedynie dymiące szczątki drugiej Gwiazdy Śmierci i wraki wielu imperialnych okrętów. Kallig rozkazał dowódcy swojego okrętu admirałowi Takedzie dokładne przeczesanie wrakowiska w poszukiwaniu ocalałych Imperialnych. Od zakończenia bitwy minęły prawie trzy dni więc szanse na znalezienie kogoś żywego były niewielkie. W ciężko uszkodzonym myśliwcu typu TIE Defender znaleziono poważnie rannego i ledwo żywego kapitana Seta Yorra, a także gdy przeczesano dokładnie wraki imperialnych statków znaleziono jeszcze dwa tuziny ocalałych. Wściekły Lord Destroyus widząc na własne oczy rozmiar klęski Imperium rozkazał zbombardować leśny księżyc Endor.

Powrót Imperatora i Mroczna Elita ( 9 ABY - 11 ABY)

Próby zjednoczenia i oficjalne powstanie Federacji Imperialnej (11 ABY - 15 ABY)

Ukryta wojna i Umbara (15 ABY - 17 ABY)

Nowe podboje Dartha Doomusa (17 ABY - 18 ABY)

Bitwa o Selaan i zniknięcie syna (18 ABY)

Kartele Huttów i gangi z Nar Shaddaa (19 ABY - 22 ABY)

Przemytnicy i Reduta (22 ABY)

Powrót Lorda Doomusa (23 -25 ABY)

Początek inwazji pozagalaktycznych najeźdźców (25 ABY - 26 ABY)

Inwazja Yuuzhan Vongów na Federację Imperialną (27 ABY)

Bitwa o Ayur (27 ABY)

Odwrót