FANDOM

Era-kanon
Koordynaty
Nad tym artykułem pracuje Davren. W celu zapobiegnięcia wojnom edycyjnym, proszę o nieedytowanie tego artykułu póki nie usunę tego komunikatu.
Autorstwa Davrena

Darth Bane był twórcą Zasady Dwóch i Sith'ari.

Biografia

Wczesne życie(1026-1008 BBY)

Bane, znany jako Dessel, urodził się jako syn górnika, który bił i poniżał syna oskarżając go o śmierć zmarłej przy porodzie żony. Nazywał go zgubą(ang.bane). Znienawidził ojca, którego niechcący zabił, życząc mu śmierci. W pewnym momencie przeszedł na ciemną stronę mocy i szkolił się u pewnego Sitha, który mu powiedział o tym, że jest Sith'ari.

Zasada Dwóch i śmierć(1007-980 BBY)

W pewnym momencie zabił swojego mistrza. Wiedząc, że Sithowie zabijają się nawzajem, przekazał wiedzę jednemu uczniowi. Doprowadził do zreformowania Zakonu Sithów i ustanowienia nowej reguły znanej jako Zasada Dwóch, polegającej na tym, że równocześnie może być tylko dwóch lordów Sithów-mistrz i uczeń.
Darth Bane bez maski

Dessel bez maski

W pewnym momencie zmarł, zabity przez ucznia. Ciało schowano w grobowcu na Morabandzie. Po śmierci ukazywał się w swojej zbroi, którą nosił od czasów walki ze swoim mistrzem.

Wizja Yody(19 BBY)

Pod koniec wojen klonów Yoda odwiedził grobowiec Bane'a. Bane ukazał mu się w wizji. Dessel zapytał Jedi, czy wie o nim. Mistrz odparł, że wie o nim jako Darth Bane i że stworzył Zasadę Dwóch.
Yoda i Bane

Yoda spotyka ducha Dartha Bane'a.

Po krótkiej sprzeczce widmo z wizji Yody zniknęło, a w ścianie otworzyły się ukryte drzwi.