FANDOM

Era-preEra-oldEra-repEra-urEra-impEra-nrEra-fo
Era-arekverse-dark

Autorstwa Yaxiro

Darth Anguirs wcześniej znany jako Ravan – lord Sithów urodzony na Hesh jako syn byłego generała Imperium Galaktycznego. W siódmym roku swojego życia odkrył, że jest wrażliwy na moc i od tamtej pory zaczął posługiwanie się mocą oraz stworzył swój miecz świetlny. Po śmierci swojego ojca objął przywództwo nad Państwem Hesh. Przemianował je na Mroczne Imperium, a sam ogłosił się Imperatorem, po czym dość szybko wypowiedział wojnę pomniejszym państwom z Nowej Galaktyki.

Biografia

Wczesne życie

Ravan urodził się w początkowym okresie istnienia Państwa Hesh, jako syn byłego generała Imperium Galaktycznego. Nigdy nie poznał matki, gdyż jego ojciec uważał, że zginęła jeszcze przed jego narodzinami. Dzieciństwa spędził w małej rybackiej wiosce, gdzie poznał Greyona, który okazał się być Jedi. Greyon odkrył w Ravanie moc i zaczął go szkolić.

Akademia

W wieku 13 lat wstąpił do lokalnej Akademii. Poza podstawowymi zajęciami zaczął także uczęszczać na kursy strzelania oraz walki wręcz, co mu się później przydało podczasz szkolenia na Jedi. Mimo, że nadal chciał zostać Jedi, to poświęcał na treningi w posługiwaniu się mocą coraz mniej czasu. W drugim roku nauki poznał Rhadgara Merla, z którym to się później bardzo zaprzyjaźnił. Gdy miał 17 lat, zaczęło go nękać pragnienie podróżowania. Przez to właśnie porzucił naukę w Akademii.

Narodziny Dartha Anguirsa

Po opuszczeniu Akademii uzyskał zgodę ojca na podróżowanie po Galaktyce, a nawet otrzymał swój własny statek. Pożegnał się znajbliższymi, po czym wyruszył w podróż.

Dathomira

Podróżując bez celu, Ravan dotarł na Dathomirę. Nie chciał na niej lądować, ale jakiś wewnętrzny głos kazał mu to zrobić. Po wylądowaniu zaczął podążać za głosem. Wędrował przez planetę kilka dni. W końcu dotarł do starego, rozpadającego się budynku, który okazał się być świątynią Sióstr Nocy. Po wejściu do środka, Ravanowi ukazał się duch Kany. Duch zaczął przemawiać do młodzieńca, po czym zaczął go przekonywać do przejścią na Ciemną Stronę Mocy. Ravan opierał się mówiąc, że Ciemna Strona nie przynosi żadnych korzyści i jest tylko źródłem klęsk. Zaczął nawet się śmiać z Sithów, a zwłaszcza z Imperatora Palpatine'a i Dartha Vadera, których uważał za niegodnych posiadania mocy. Rozwścieczona Kana poraziła go błyskawicami mocy. Ukazała mu następnie wizję, co może osiągnąć przechodząc na ciemną stronę. Ravan widząc to zaczął się wahać. Ujrzał bowiem siebie, jako władcę potężnego Imperium. Przełamał się i zgodził się podjąć naukę Ciemnej Strony. Kana była tym zadowolona i kazała udać się mu na Korriban.

Przejście na Ciemną Stronę

Zgodnie ze wskazówkami Kany, Ravan udał się na dawną planetę Sithów. Dotarł do grobowców, gdzie znalazł kilka Holokronów. Zaczął czerpać z nich naukę, stopniowo przechodząc na Ciemną Stronę. Spędził na naukach 4 lata. Z czasem jednak uznał nauki dawnych lordów Sithów za bezużyteczne i zniszczył ich Holokrony. Przyjął wtedy nowe imię i zaczął nazywać siebie Darth Anguirs. Gdy miał już opuścić Korriban, ujawnił mu się duch Kany, który spytał go, czy jest zadowolony. Anguirs wyśmiał ją mówiąc, że nic interesującego się nie dowiedział, po czym zniszczył ducha błyskawicami mocy. Postanowił, że użyje zdobytą wiedzę w innych sposób, niż to robili dawni Lordowie Sithów i nie poniesie tak jak oni porażki.

Imperator

Wrócił na Hesh, gdzie ujrzał umierającego ojca. Spędził z ojcem jego ostatnie chwile życia, po czym przyjął tytuł przywódcy Państwa Hesh.

Następnie na wielkim placu w stolicy, wygłosił płomienne przemówienie, w którym oznajmił, że aby zapewnić potęgę i dobrobyt dla ich ludu, konieczne jest przemienienie państwa w Imperium. Ludzi zaczęli wiwatować na te słowa, jednak nie wszystkim to się spodobało. Kilku polityków urządziło na niego nieudany zamach. Ravanowi jednak udało się ich wszystkich zabić, po czym zgładził ostatmich swoich przeciwników. Wezwał również do siebie Rhadgara (który był obecnie komandorem we flocie państwa)i zaproponował mu stanowisko jendego z generałów. Rhadgar niechętnie się zgodził, po czym Anguirs przedstawił mu swój plan na uczynienia nowo powstałego Imperium najpotężniejszym państwem w regionie. Kilka dni później spotkał się z Greyonem, z którym stoczył długi pojedynek. Młody Sith ciężko ranił, a następnie zmusił do ucieczki starego mistrza Jedi.

Wojna Neutrońska

Około 76 ABY do Ravana przybył władca Cesarstwa Equestriańskiego, Akatsue Zelmo. Młody cesarz był zaniepokojony ekspansją polityczną Republiki Neutrońskiej. Ravan nie wziął tych obaw na poważnie, jednak postanowił zwołać naradę co do dalszych działań. Razem z władcami Cesarstwa i Federacji Trixan podjął decyzję o wypowiedzeniu wojny Republice. Rok później poprowadził atak Imperium na jedną z planet Republiki, a następnie atakował statki floty państw południa. Następnie dołączył do swoich sojuszników w Bitwie nad Kodavesh, która była decydującą bitwą. W trakcie niej, udało mu się zniszczyć statek dowodzenia Ubbe Wielkiego, co doprowadziło później do Zoldańskiej wojny domowej. Bitwa zakończyła się zwycięstwem państw północy, które podzieliły między siebie zdobyte terytoria.