FANDOM

Era-nrEra-foEra-legacy
Era-jerzverse-dark

Autorstwa Kompkompa

Czołg repulsorowy TX-210 to pojazd repulsorowy używany przez Drugie Imperium oraz (na zdecydowanie mniejszą skalę) Nową i Trzecią Republikę. Był podstawowym pojazdem sił pancernych Drugiego Imperium i używany był praktycznie w każdym ich oddziale. Czołgiem takim dowodzili żołnierze o stopniach kaprali lub plutonowych. Pierwszy raz zostały one użyte podczas bitwy o Stewjon.

Historia

Imperator Del I Tarkin już w 35 ABY zlecił Wydziałowi Projektów Armii Imperialnej konstrukcję ulepszonego TX-130T. Po roku rozpoczęła się produkcja TX-140 oraz TX-150, które jednak nie zadowoliły ani Dela, ani jego następcy imperatora Jackana Froota. Choć 150-tka weszła do produkcji (do służby trafiło ich około czterysta tysięcy), nie zastąpiła modelu 130T, więc oficerowie Wydziału Projektów już w 38 ABY zaprojektowali model 170, który został wyprodukowany w liczbie 3000 i nie sprawdził się w walce. Podobnie było ze 190-tką. Wreszcie w 43 ABY pułkownik Mincad Norema dostarczył do biura Imperatora projekt modelu 210. Został on zaakceptowany, a w następnym roku rozpoczęła się masowa produkcja (w samym 44 ABY wyprodukowano ich około 20 milionów sztuk).