FANDOM

Era-sojEra-col
Era-canonverse-dark

Autorstwa Fargothena

Czarna Dłoń to prosithowska organizacja terrorystyczna założona ok. 362 ABY przez Pana Crawforda. Zasłynęła jako jedna z najniebezpieczniejszych organizacji terrorystycznych w historii, stojąc za licznymi atakami oraz masakrami na przeróżnych planetach w Skyriver i innych okolicznych galaktykach satelitarnych.

Historia

Powstanie

Czarna Dłoń powstała około roku 362 ABY. Przez następne trzy lata nabywała reputacji jako niesławna organizacja, wykonując akcje takie jak Zaćmienie Coruscant, Operacja Gruba Sakwa oraz Z Deszczu pod Rynnę. W 365 ABY została ogłoszona najniebezpieczniejszą organizacją terrorystyczną w galaktyce.

Zniknięcie

W 400 ABY słuch po Czarnej Dłoni zaczął zanikać, a krótko po tym wydawałoby się, iż organizacja zniknęła. Ludzie powoli zaczęli zapominać o Czarnej Dłoni, ale niesmak po sithańskim terroryzmie pozostał, i wielu uważało, iż organizacja prędzej czy później wróci. Tak też się stało, w 463 ABY. Na planetachSPS przetoczyła się fala zamachów i zabójstw, z którymi ówczesny prezydent, Adx Dangar nie umiał sobie poradzić. Ostatecznie i on zginął w 478, w największym zamachu V wieku ABY, Pożarze Peralii. Na jego miejsce wybrany został Lex Jendel, marionetka obsadzona przez rząd Nowego Imperium. Dało to Czarnej Dłoni znacznie większe pole do manewru. Organizacja osiadła na Ryloth, z którego działała aż do 494 ABY. Czarna Dłoń brała aktywny udział w II rewolucji południowej, w czasie której sabotowała obie strony konfliktu. Ostatecznie, 23 IX 494 ABY, Sojusz Międzygalaktyczny przeprowadził nalot na bazę Czarnej Dłoni, mordując przy tym prawie 4 000 bojowników. Tak wielka strata podzieliła organizację na kilka pomniejszych klanów, które niedługo potem również zostały wytropione i wybite.

Agenci

BojownikCD

Agent-bojownik Czarnej Dłoni w swoim skafandrze.

Przeciętny agent-bojownik Czarnej Dłoni nosił specjalny, khaki-szary skafander z kapturem i specjalną maską, która również działała jako znak rozpoznawczy Czarnej Dłoni. Ich skafandry były obłożone pasami z magnetoidu, materiału który negował efekty skanerów ciepła, ruchu, komunikacji oraz fali elektromagnetycznych. Nosili oni buty specjalnie przystosowane do używania podczas parkouru i free runningu, dwóch umiejętności w których bojownicy Czarnej Dłoni byli mistrzami. Maska zawierała HUD, który ukazywał aktualny stan żołnierza, potrafiła nagrywać oraz odtwarzać holonagrania, posiadała wbudowany komunikator oraz wytwarzacz mowy, nadający żołnierzowi głębszy oraz szorstki głos, lub również prezentujący opcję zniekształcenia mowy by nie mogła być zrozumiana przez innych, funkcja podobna do tej używanej przez Deathtrooperów, jak i rozpraszacz mgły, maskę gazową wyposażoną w filtr tlenowy i skaner okolicy, pozwalający na wykrywanie pobliskich istot, przedmiotów oraz innych rzeczy. Maska także posiada dwa kable które są podłączone do specjalnego komunikatora, który pozwalał agentowi komunikować się na zakodowanej i tajnej fali holoradiowej, oraz wzmacniał siłę transmisji znacznie, co pozwalało mu na komunikację na bardzo dalekie odległości. Agenci również nosili na sobie plecaki, w których zazwyczaj przenosili ważne rzeczy (gdy byli wysyłani jako chłopcy na posyłki), przedmioty osobiste, amunicję, ładunki wybuchowe, medykamenty lub pożywienie. Agenci korzystali z pistoletów lub karabinków pulserowych, które zazwyczaj były składane, przez co mogły być schowane w plecaku lub trzymane na plecach. Przeciętny agent poprzez specjalne implanty był również dwukrotnie szybszy od nawet zawodowych maratończyków, a wszczepy mięśniowe w górnych partiach ciała pozwalały na wspinanie się z łatwością oraz znacznie zawyżoną siłę.