FANDOM

Autorstwa Lordtriona
Koordynaty
Nad tym artykułem pracuje Lordtrion. W celu zapobiegnięcia wojnom edycyjnym, proszę o nieedytowanie tego artykułu póki nie usunę tego komunikatu.

Clay - Szturmowiec żyjący w erze Upadku Republiki.

Historia

Młodość

Clay
Clay w młodości

Clay na szkoleniu

urodził się na Coruscant w roku 31 BBY. Był synem senatora (późniejszego moffa) i kelnerki. W wieku 10 lat został wysłany na szkolenie wojskowe i miał zostać strażnikiem senatu. Upadek Republiki przekreślił te plany i Clay został szturmowcem.

Szkolenie w akademii

W wieku
Clay w akademii

Clay w akademii

19 lat dołączył do akademii Imperialnej. Po 6 letnim szkoleniu akademię ukończył i został skierowany do 104 Elitarnej dywizji desantowej. Doskonale radził sobie w pilotowaniu maszyn typu AT-AT.

Bitwa o Killon

W roku 11 BBY wraz z oddziałem został wysłany na Killon, by odbic planetę z rąk przemytników którymi dowodził Pau Setubal.  Jego zadaniem było odbić lądowisko i umocnić swoje pozycje w mieście Gelli. Zadanie wykonał bardzo dobrze, dzięki niemu wylądowały trzy AT-IC, które oczyściły całe miasto. Gdy odszło do trzeciego lądowania wojsk Imperium, Pau Setubal uciekł. Pół roku później oddziały dowodzone przez Clay'a złapały przemytnika.

Służba na odważnym

Clay 20 lat

Clay w wieku 20 lat

Gdy ukończył kolejne szkolenie, tym razem na Bari, został skierowany na nowo przydzielonego im gwiezdnego niszczyciela o nazwie Odważny. Służył tam jako członek oddziału szybkiego reagowania.

Druga bitwa o Accle

W roku 7 BBY został wysłany na Accle. Zadaniem jego kapitana odziału Navy (do którego Clay chwilowo został przydzielony) było przejęcie platform znajdujących się w atmosferze planety. Zadanie wykonano bezbłędnie, ponieważ robotnicy tam pracujący nie stawiali oporu.

Bitwa o Eldi

W
Clay na Eldi

Ranny Clay

roku 5 BBY Clay wraz z dywizją został wysłany na planetę Eldi, by aresztować znajdującego się tam Jedi imieniem Gen Rash. Clay został przydzielony do ochraniania AT-AT na powierzchni planety. Gdy dowiedziano się o miejscu w którym ukrywa się Jedi, wysłano tam wszystkie siły. Żołnierze Imperium wpadli w zasadzkę zastawioną przez Rebeliantów. Gdy rebelianci chcieli zniszczyć maszynę typu AT-AT, Clay otworzył do nich ogień. W wyniku walki został poważnie ranny. Szybko zabrano go do pojazdu medycznego, gdzie operacji dokonał Eris Bat.

Rehabilitacja

Po operacji jego stan był ciężki ale stabilny, Clay był przytomny. Zaraz po bitwie zabrano go do szpitala na Bari. Przebywał tam pół roku, a kolejne pół spędził na rehabilitacji. Niestety mimo rehabilitacji Clay kulał. Podjął decyzję, że nie wróci już do swojej dywizji, tylko będzie uczył kadetów w Akademii Imperialnej na Bari. Został także awansowany z kapitana na sierżanta.

Pobyt w Akademii

Clay przebywał w Akademii na Bari do roku 9 ABY. Nauczał wielu szturmowców i był szanowany w szkole. Jego wychowankowie trafiali do najlepszych jednostek wojskowych w całej galaktyce.

Zamach Coruscański

W roku 9 ABY Clay brał udział w zamachu Coruscańskim.