FANDOM

Autorstwa Fargothena
Era-oldEra-repEra-impEra-nrEra-niEra-osEra-soj
Koordynaty

Chushin to planeta znajdująca się w układzie Chushin na Drodze Hydiańskiej. Jest ona główną planetą w układzie, i wywodzi się z niej podgatunek ludzi, znany jako Chushini.

Historia

Pierwsze zapiski i odkrycie

Pierwsze zapiski na temat tej planety wywodzą się z roku 3700 BBY, choć informację dotyczące dziej tej planety były opisywane znacznie wcześniej przez jej mieszkańców. Była ona uznana przez odkrywców za mało ważną, agrarną planetę znajdującą się na Drodze Hydiańskiej, która zamieszkana jest przez ludzi o skośnych oczach i żółtawych karnacjach. Odkrywcy stwierdzili w zapiskach, że jedynym poważnym eksportem mogłaby być żywność, gdyby tylko miejscowa ludność była w stanie współpracować. Przez następne setki lat planeta była zazwyczaj omijana przez wszystkich, którzy przetaczali się przez Drogę Hydiańską.

Wojny Klonów

Podczas Wojen Klonów planeta ta była całkiem pokojowo przejęta przez siły okupacyjne Konfederacji. Chushini współpracowali z okupantami, którzy w zamian dzielili się z nimi technologią i modernizowali ich armię. Konfederacja również była pierwszymi, którzy dostrzegli industrialny potencjał Chushinu, i rozpoczęli budowę fabryk, zarówno broni jak i droidów, na powierzchni planety. Pokojowy rozwój został jednak przerwany, gdy Konfederacja upadła, i Wojny Klonów się zakończyły. Chushin, lekko zindustrializowany oraz posiadający nowoczesne fabryki do produkcji wyposażenia wojskowego, zaczął zbroić swoją unowocześnioną armię.

Odbicie Zewnętrznych Rubieży oraz Imperium Galaktyczne

Po zakończeniu Wojen Klonów i ogłoszeniu Nowego Ładu, Imperium Galaktyczne rozpoczęło podbój Zewnętrznych Rubieży, w celu uzyskania kontroli nad galaktyką. Podczas Kampanii Listeholskiej w 18 BBY, Imperium zaczęło odbijać od szczątek Konfederacji planety wzdłuż Drogi Hydiańskiej. Do tych planet należał również Chushin, który zamias walczyć, przyjął Imperium z otwartymi rękami. Imperator Palpatine uznał, iż dokończenie industrializacji planety i dalszy rozwój wojska z użytkiem nowego, imperialnego wyposażenia, zagwarantuje iż Chushin pozostanie oddany Nowemu Ładu. Chushini pomogli Imperium w dokończeniu podbojów na Drodze Hydiańskiej przeciw swoim dawnym sojusznikom. Po zakończeniu Odbicia Rubieży, Imperium kontynuowało rozwój planety, zauważając ich potencjał. Z początku Chushin funkcjonował jako planeta produkująca broń i wyposażenie wojskowe, lecz później, ze względu na jej dystans od Jądra, postanowiono wykorzystać jej ogromne pola uprawne w celach wyżywienia Armii Imperialnej w Zewnętrznych i Środkowych Rubieżach. Chushin przez następne lata kontynuował rozwój pod okiem Imperium Galaktycznego.

Galaktyczna Wojna Domowa i Okres Międzywojenny

Od 1 ABY Chushini brali udział w konflikcie z Sojuszem Rebelii. W zamian za stworzenie Chushinom marynarki (która do tej pory składała się z kilku zmodyfikowanych fregat handlowych), Chushińska Armia Imperialna (jak była zwana na Imperialnych dokumentach) walczyła na północnym froncie galaktyki, głównie wzdłuż Drogi Hydiańskiej i w Sektorze Korporacyjnym. Sam Chushin został mocno polepszony w kategorii produkcyjnej (zostając głównym producentem wyposażenia wojskowego i żywności na północy galaktyki) i służył jako baza wypadowa sił Imperium, które walczyły wraz z Chushinami przeciw Rebelii. Po śmierci Imperatora i zniszczeniu Drugiej Gwiazdy Śmierci, Chushin fanatycznie wręcz kontynuował walkę z Rebelią, a następnie Nową Republiką, aż do momentu, w którym Imperium podpisało Ugodę Galaktyczną. Chushin był autonomicznym regionem Nowej Republiki, choć de facto jego lojalność dalej leżała w teraz upadłym Imperium Palpatine'a. W sekrecie, Chushin wspierał pieniężnie Najwyższy Porządek, który powoli rósł w siłę w Nieznanych Regionach.