FANDOM

Autorstwa Chinrna
Era-ćómverse-dark

UWAGA - Ten artykuł nie jest skończony, zostanie dokończony kiedy autorowi wróci wena do pisania tego Fanonverse. Do dodania: Rozwiniecie.

Chomiki Selońskie (mdb. Sesek) - zbiorowe określenie trzech gatunków małych, roślinożernych ssaków żyjących na Selonii.

Biologia

Wszystkie trzy typy tego atunku posiadają na grzbiecie pręgę, długość ich ciała to na ogół 9 centymetrów, choć zdarzyły się osobniki mierzące do nawet 18 centymetrów. Posiadają bardzo krótki ogon i łapy które są ze względu na budowę ciała prawie niewidoczne. Posiadają gruczoł zapachowy położony na brzuchu. Masa ich ciała wynosi od 30 do 40 gramów.

207f1a85fd9a1e956a1e252b22bd293f

Zbiorowisko udomowionych Chomików Ka.

Trzy gatunki chomików to kolejno - Ra, Ka i Za. Gatunek Ra jest najbardziej rozpowszechniony i zasięg jego występowania rozciąga się na całą planetę. Posiada na ogół ciemne ubarwienie, choć zdarzają się - zwłaszcza w chłodniejszych częściach planety - Chomiki Selońskie Ra posiadające ubarwienie barwy białej przydatne do maskowania się w śniegu.

Gatunek Ka jest nieco rzadszy i występuje głównie w przełęczy Gentive I oraz innych miejscach cieplejszych, najwięcej znajduje się ich na wyspach położonych bezpośrednio na linii równika planety. Są nieco mniejsze i smuklejsze od Ra, posiadają charakterystyczne futro i są też od Ra dużo zwinniejsze oraz szybsze.

Gatunek Za jest najrzadszym gatunkiem spośród wszystkich trzech, odnaleźć go można bowiem tylko i wyłącznie na kilku wyspach podzwrotnikowych planety, gdzie to urządziły sobie legowiska w opuszczonych tunelach. Za przypominają nieco myszy, są z wszystkich gatunków najmniejsze i najsmuklejsze, przystosowane do osiągania większych prędkości ze względu na sąsiedztwo z znacznie bardziej wymagającymi drapieżnikami aniżeli gatunki Ra i Ka.

Chomiki zamieszkują łącznie wszystkie rejony Selonii, choć na ogół najwięcej z nich można odnaleźć w rejonach chłodnych, zaś ich największe skupisko znajduje się na terenie podbiegunowym. Budują rozgałęzione nory z kilkoma wyjściami na powierzchnię oraz komorami gniazdowymi. Potrafią zapadać w hibernację lub estywację. Zdarzały się przypadki kiedy tunele chomików krzyżowały się z tunelami Selonian, co można poznać było po charakterystycznych dziurach w ścianach. Żywią się głównie nasionami, korzeniami i liśćmi roślin, czasami także owadami i ich larwami, co jest w zasadzie jedynym, choć rzadkim mięsnym pożywieniem tych stworzeń. Zjadają też serco-ogonowe tubolarwy, ulubioną potrawę Selonian, przez co stanowią problem dla jej upraw i muszą być z nich przeganiane.
240px-Chinesedsaffa

Gatunek Za.

Wszystkie trzy gatunki zostały udomowione przez Selonian i wkrótce stały się popularnymi zwierzętami domowymi w całej Galaktyce.

Chomiki, lub w języku Mandaba Sesek, przypuszczalnie od słowa Se Seka, oznaczającego dosłownie "zakopywać się w piasku" to na ogół stworzenia spokojne które największą krzywdę mogą sprawić co najwyżej gryząc w palec z siłą zacięcia się nożycami lub obgryzając kable w statku. Przypuszcza się jednak, że w podmokłych jaskiniach poniżej północnych, zagubionych we mgle wysp znajduje się ich znacznie niebezpieczniejsza rasa. Spłodzona przez Sithów i pozostawiona samopas składa się z kilku kolonii chomików którym wszczepiono zdolność zadawania niewyobrażalnego bólu poprzez ukąszenia, zęby ich bowiem wypełniono trucizną. Należy się ich bezwzględnie wystrzegać, jeżeli oczywiście istnieją - choć może być to zwyczajna mrzonka, podobnie jak domniemane kilkukilometrowe węże w głębiach oceanów.
— Fragment z "Fauny Selonii" zapisanej w roku 452 BBY przez Corelliańskiego autora, Berata Heuvel Maza

Od lat Starorepublikańskich przypuszcza się że istnieje wiele odmian kolorystycznych Ra, Ka i Za które spowodowane są rozmaitymi środowiskami, od podziemnych tuneli, przez wybrzeża pokryte piaskiem aż po poszycie dżungli.

W tych czasach kilkoro naukowców Imperium Sithów dodatkowo złowiło paręnaście chomików Ra do badań, podczas których to zaimplementowali w ich organizmach systemy tworzące silną neurotoksynę, zmieniając ich siekacze niejako w zęby jadowe. Gatunek ten, nazwany Jadowitym Chomikiem później wypuszczono na kilka planet, w tym z powrotem na Selonię aby sprawdzić ich skuteczność bojową. Niestety, nieudana broń biologiczna pomimo zwiększonej genetycznie bojowości zaszyła się pod ziemią tworząc kolonię i żyjąc w spokoju. Jadowite Chomiki później zaczęły się rozmnażać i krzyżować z normalnymi chomikami, ale jedynie kolonia na Selonii przetrwała próbę czasu i żyła tam cały c
Dove

Jedyne znane zdjęcie Jadowitego Chomika Sithów.

zas, rzadko wychodząc na powierzchnię. Same Jadowite Chomiki stały się cennym łupem dla Toksycznych krabów które to uznały je za idealny cel "pobierania" toksyn, spowodowało to że na kilka dekad przed Bitwą o Yavin ciężko było uświadczyć gdzie indziej niż w najgłębszych jaskiniach jakiegokolwiek śladu istnienia Jadowitych Chomików.

Jadowite Chomiki i ich domniemane istnienie spisał sławny Corelliański biolog i obieżyświat, Berat Heuvel Maz w swojej książce "Fauna Selonii", drugiej po spisanej wraz z jego żoną-Selonianką "Moje życie w jaskini" w której to opisuje rzekome spotkanie z tym stworzeniem które to miało wejść do jego plecaka i ukraść bakalie a następnie uciec.

Niezliczone ilości tych zwierząt żyły także w rozległych podziemiach Aburia Garaeidae.