FANDOM

Autorstwa Fargothena
Era-soj
Era-canonverse-dark

Cepidy, również znane pod swoją biologiczną nazwą Charybdis, to rasa zaawansowanych technologicznie istot pochodzących z północnych terytoriów Anomalii.

Historia

Początek

Cepidy wyewoluowały na Charybdis Prime, ponad 90 tysięcy lat temu. Z początku żyły one spokojnie na swojej pokrytej oceanami oraz pokrytymi lodem lądami planecie. Charybdis byli początkowo mało zaawansowani, korzystając z prymitywnych lodowych dzid oraz toporów aby polować na nieinteligentne ryby i ssaki żyjące w oceanach Charybdis Prime. Na owej planecie lód nigdy nie topniał, a warunki do życia były strasznie surowe, dlatego też Charybdis stała się bardzo przystosowywawczą rasą. Cepidy tworzyły lodowe roje, w których żyły oraz chroniły się przed brutalnymi zamieciami oraz lodowymi burzami.

Era Wielkiego Postępu

Około 85 tysięcy lat temu, Cepidy weszły w tak zwaną Erę Wielkiego Postępu, podczas której odkryli potencjał wykorzystywania energii termicznej. Zaczęli oni eksperymentować, przy czym odkryli takie rzeczy jak kaloryfery, kuchenki termiczne, a po czasie, terraformery. Przy pomocy terraformerów zaczęli oni przemieniać swoją planetę na bardziej zdatną do życia, ocieplając ją. Po dwustu latach teraformacji, planeta nareszcie stała się ponad 30% cieplejsza, topniejąc grube warstwy lodu, ujawniając ziemię, kamienie oraz po czasie, rośliny i zwierzęta.

Rozkwit Ery Naukowej

79 tysięcy lat temu, Cepidy odkryły nieznany nikomu stop metalu, który jest praktycznie niezniszczalny. Przez następne lata naukowcy Cepidów odkrywali coraz to nowsze nowinki technologiczne, aż do momentu odkrycia nanotechnologii oraz molekularnych silników izotopowych. Około tego czasu też wielu Charybdis zaczęło ulepszać swoje miękkie, delikatne ciała implantami cybernetycznymi, by zwiększyć sobie szybkość, zwinność, wyostrzyć zmysły, siłę fizyczną oraz polepszyć umiejętności telepatyczne.

Era Naukowa

Podczas Ery Naukowej, Cepidy tworzyły oraz udoskonalały swoją niesamowicie zaawansowaną technologię. Wymyślili w tym okresie między innymi rakiety laserowe, działa sprężonej plazmy, ładunki sejsmiczne, Nano-Roje oraz Nano-bronie. Ich zaawansowany metal, znany jako Cepidium, został również ulepszony, będąc teraz silniejszy oraz lżejszy. Pod koniec tej ery odkryto hipernapęd, który umożliwiał podróże międzyukładowe.

Era Kolonizacyjna

70 tysięcy lat temu Cepidy zaczęły kolonizować pobliskie układy, w tym niesławny Sektor 0. Liczba układów skolonizowanych przez Cepidów nie jest dokładnie znana, lecz szacuje się od 1000 do 1200 układów. Dziś, Cepidy są hipermocarstwem zamieszkującym północne tereny Anomalii.

Biologia

Wygląd

Cepidy, bez żadnego technologicznego wyposażenia, przypominają humanoidy. Posiadają dwie ręce oraz nogi, choć nie korzystają z nich, gdyż z nieznanych przyczyn lewitują one kilka centymetrów ponad ziemią. Charybdis posiadają również głowy, jak i oczy i otwór gębowy, który jest pionowy, w porównaniu do większości ras, których jamy ustne są poziome. Ich jamy ustne są wykorzystywane głównie w celach komunikacyjnych oraz czasami żywieniowych, gdyż Cepidy są zdolne do wchłaniania jedzenia przez ich miękką tkankę skórną. Ich oczy są czarnego koloru i są bardzo małe, lecz przy użyciu implantów są większe lub jest ich więcej, oraz posiadają różne kolory. Ich kolor skóry jest zależny od kasty, a najczęściej spotykanymi kolorami są różowy oraz niebieski, które oba odpowiadają za najniższe kasty, Dronów i Inżynierów, kolejno. Drony są znane z tego, że też mogą być wykorzystywane w armii, a Inżynierowie zaś nie, gdyż ich aminokwasy lewoskrętne odrzucają implanty bojowe, które są zasilane prawoskrętnym paliwem biomechanicznym, w czasie gdy implanty podstawowe są zasilane omniskrętnym paliwem. Wśród kolorów skóry są też czerwony, który jest kolorem skóry głównie wojowników, oraz fioletowy, który jest kolorem królewskim, posiadanym tylko i wyłącznie przez członków rodziny królewskiej.

W porównaniu do ludzi, którzy przekazują wiedzę z pokolenia na pokolenie, Nowy Nano Rój nie dostaje żadnej wiedzy od Roju matczynego, co pozwala mu na o wiele lepsze przystosowanie się i reakcję - błyskawiczną wręcz reakcje. Ta umiejętność pozwoliła Charybdis przeżyć w praktycznie każdych warunkach i ekosystemie, od gazowych gigantów o wysokiej grawitacji, lodowych księżyców, po niesamowicie gorące, niesamowicie zimne, niesamowicie toksyczne i niesamowicie dziwne rejony ciemnej materii i wypaczonej przestrzeni kosmicznej. Z tego powodu Cepidy często uznawane są za rasę uniwersalistów, którzy potrafią przeżyć w każdym ekosystemie.

Kultura

Kultura Cepidów nie jest zbyt dobrze znana, lecz można podejrzewać, iż jest podobna do innych ras galaktyki.