FANDOM

Autorstwa Chinrna
Era-ćómverse-dark

Cantros 7 - zalesiona planeta karłowata w układzie Cantros, ojczyzna małych kotopodobnych Cantrosian. Posiada jeden księżyc o nazwie Vakatu, bardziej znany jako Wielki Piec. Zamieszkuje ją kilka endemicznych ras rozumnych - Cantrosianie oraz Pigmeje.

Geografia

Cantros 7 to wyjątkowo mała planeta, rozmiarami nie przekraczając  2000 kilometrów. Ukształtowanie planety jest wyjątkowo nieregularne, z ogromnymi ilościami wąwozów, gór, rozpadlin i klifów.

Cała jej powierzchnia jest pokryta gęstymi lasami. Powierzchnia koron drzew, tworzy zielony, rozległy baldachim oplątany zwisającymi lianami, ograniczając dostęp światła słonecznego do dolnych partii lasów, powodując że po wysokim - nierzadko do kolan - podszyciu rozlewa się lekki mrok. Nieprzebyta gęstwina jaką tworzy ta zwarta roślinność, pełna lian i krzewów sprawia że nierzadko większość drogi musi być przecinana mieczem lub sztyletem. Drzewa pokryte są winoroślami przez co wyglądają na zdeformowane, wiele jest powykręcanych w dziwne sposoby, lasy obfitują też w ogromne grzyby, porosty i mchy.

Fauna

Guildwars2-19

Rzeka na Cantros 7.

Cantros 7 jest domem dla praktycznie wszystkiego co może zabić. Zarośle są pełne rozmaitych gadów które potrafią jednym ukąszeniem wprowadzić człowieka w paraliż lub poważną tropikalną gorączkę, każdy spróchniały pień czy pozornie niewinna kamienna ściana może być wypełniona aż po brzegi milionami rozmaitych jadowitych pajęczaków, trzepoczących skrzydłami kolczastych owadów, karaczanów, skolopendr i wszelkiego innego robactwa, a chociażby żartobliwe strzepanie jakiejkolwiek gałęzi na głowę znajomego podróżnika może skończyć się tym że stanie się ofiarą gradu długonogich okropieństw i małych węży.Nawet zwyczajne wejście do rzeki zawsze skutkuje pojawieniem się pijawek lub ugryzieniem w stopy przez kolczaste, wodne stworzenia czatujące pośród mułu.

Wchodzenie na drzewa jest zdecydowanie odradzane, nie tylko z powodu insektów, ale też z powodu przykrego faktu jakim jest to, iż zazwyczaj wyjątkowo łatwo pomylić liany z kamuflującymi się wszędzie gadami, z wiadomym tragicznym skutkiem,a jest to zaledwie wierzchołek góry lodowej tego co może zdarzyć się podróżującym na Cantros 7.

Na Cantros 7 znajdują się także ogromne ilości stworzeń większych, choć niemniej niebezpiecznych - w tym
A35b6de47ef5fff3b129fcedc150b3cb--character-concept-art-scifi

Mambańczyk na Cantros 7.

rozmaitych drapieżników takich jak Nexu czy Rancory. Wyjątkowo ciężko czuć się bezpiecznym chociażby przez chwilę, albowiem jakikolwiek nowoprzybyły "turysta" na terenie Cantrosa 7 dynda na końcu łańcucha pokarmowego.

Kiedy robi się ciemno robactwo wychodzi. Pośród poszycia maszerują hordy mięsożernych mrówek, gigantyczne pajęczaki, chrząszcze mniejsze i większe, a niebo zaczernia się od milionów komarów, much i innych pomniejszych owadów. Najmniejsze osiągają rozmiary kilku milimetrów, podczas gdy te największe mogą urosnąć aż do paru metrów, wliczając w to maksymalny rozstaw nóg.

Klimat planety jest ciepły ale deszczowy, na Cantros 7 dochodzi do opadów deszczu średnio co tydzień lub dwa. przez co planeta przypomina mroczną dżunglę.

Na planecie znajdują się dwa oceany, zaś same kontynenty przecina kilka milionów rzek, znajdują się na nich także jeziora i bardzo liczne bagna które pokrywają 40% kontynentów.

Kultura

Cantrosianie

Cantrosian

Cantrosianie

Cantrosianie, najliczniejsza rasa na Cantrosie 7, żyje w wioskach na ogół umieszczonych na wzgórzach lub ich zboczach, często też na bagnach lub w ich pobliżu, również blisko rzek i zbiorników wodnych. Większe miasta często otaczane są murami i palisadami. Wioski te są jak na Galaktyczne standardy prymitywne, lecz mimo to Cantrosianie mają dostęp do technologii takich jak blastery.

Religia Cantrosian jest politeistyczna, wierzą oni nie w Bogów a duchy które można przywołać aby pomagały w życiu lub spełniały modlitwy. Duchów tych jest wiele, a kilka przykładów to między innymi O - leczniczy duch, Za - duch wojny czy Hnu - duch kosmosu. Poza tym funkcjonuje wiele innych pomniejszych duchów odpowiadających rozmaitym profesjom i pełniących funkcję patronów.

Funkcję osoby duchownej pełni w religii Cantrosian wrażliwy na Moc osobnik zwany Bokkorem. Bokkorzy twierdzą że są w stanie przyzwać ducha i zakląć go w dowolnym przedmiocie, używając Mocy żeby tworzyć rozmaite sztuczki i iluzje, twierdząc że są one czynnościami wykonywanymi przez ducha.

Pigmeje

WD100

Pigmeje

Inną rasą mieszkającą na Cantros 7 są Pigmeje, niska rasa bardzo podobna do ludzi o miedzianej skórze, posiadająca dość dziwaczne dla wielu proporcje, spowodowane wieloletnią ewolucją celem przystosowania się do trudnych warunków Cantrosa 7. Choć są mniejsi nawet od Cantrosian i do tego bardzo prymitywni, są niesamowicie liczni i zaradni, potrafiąc przeżyć w dżunglach Cantrosa 7 bez problemu.

Pigmeje mają nieco inną religię od Cantrosian - wyznają oni bowiem jednego Boga, uznawanego za pierwszego Pigmeja jaki postawił nogę na Cantros 7, który odpowiada za przejście duchów przodków na wyższy poziom istnienia. Cantros 7 ponad to karze złych Pigmejów a nagradza dobrych, a jego inkarnacją na ziemi ma być wódz Pigmejów, który z momentem koronacji jest przez niego "przejmowany".

Pigmeje nie lubią religii Cantrosian - ich duchy to dla nich "Nu Bobo" z którymi Pigmeje według nauk Szamów muszą walczyć ilekroć zagrożą kultowi Boga Pigmejskiego.

Pigmejowie jedzą ludzi - to fakt któremu nie da się zaprzeczyć, ponadto często jedzą swoje ofiary na surowo.

Mambowie

E57958e601f0f00baa1c0517b230115c

Mambanie

Najmniej liczną grupą jest Plemię Mamba. Są ekspertami w dziedzinie przetrwania, istnieją sceptycy twierdzący że ciężko ich nawet sklasyfikować jako ludzi, a raczej jako bardzo bliską ludziom rasę, ze względu na to jak anormalnie wielką mają wiedzę o przetrwaniu pomimo bycia dość prostymi ludźmi. W przeciwieństwie do Pigmejów, nie posiadają ciemnej skóry, zamiast tego ich skóra jest raczej śniada.

Mambowie są znani w galaktyce szerzej za sprawą Mambańskich Leśnych Łowców, członków plemienia Mamba którzy to są wynajmowywani przez Armię Kardynalską Kardynałów Ondai do wykonywania ekstremalnych zadań na zalesionych planetach.

Plemię Mamba poznało Kardynałów i wiarę w Ondai w czasach Starej Republiki, i przyjęło ją w swojej społeczności. Armia Kardynalska wkrótce zauważyła ich potencjał militarny, podobnie jak wcześniej było z plemieniem Duka z pustynnej planety Ishqar.

Inne kultury

Poza Cantrosianami, Pigmejami i ludem Mamba na planecie żyją też bardzo duże grupy Felacatian, Tinnelli i Catharów, z czego większość zaadaptowała religię Cantrosian.

W czasach Starej Republiki w starożytnych katakumbach Cantros 7 znajdowała się baza operacyjna Imperium Sithów w której ci przeprowadzali eksperymenty, tworzyli i przemycali Sithspawny oraz badali nowe trucizny i wirusy. W końcu Sithowie-naukowcy zostali zabici przez trzęsienie ziemi które zniszczyło bazę oraz częściowo uszkodziło katakumby do tego stopnia, że stały się niezamieszkałe i nieużywalne.