FANDOM

Autorstwa JotKaSa, Kompkompa
Era-ur
Era-jerzverse-dark

Koordynaty
Nad tym artykułem pracuje JotKaS, Kompkomp. W celu zapobiegnięcia wojnom edycyjnym, proszę o nieedytowanie tego artykułu póki nie usunę tego komunikatu.

CC-6629 znany również jako Rokaz to klon urodzony w 32 BBY na Kamino. Służył w Wielkiej Armii Republiki.

Początek służby

Szkolenie

W 23 BBY CC-6629 został przydzielony do drużyny Alpha-1, z którą ćwiczył cały następny rok. CC-6629 i jego Drużyna Alpha-1 przeszła testy fizyczne i psychologiczne bardzo dobrze. Rozpoczął służbę kilka dni po bitwie o Geonosis. Jego oddział został włączony do 345 Legionu oddanego pod dowództwo Frootroma.

Pierwsza misja, na bez imiennym księżycu planety Marcana

Oddział Alpha-1 został wysłany aby pilnować republikańskiej placówki. Na początku było bardzo spokojnie, do póki nie zaatakowały droidy. Udało się obronić placówkę, misje ale misję przeżyli tylko Rokaz, Buz, Thix i Jacks.

Misja na Illminare

Republika przegrała bitwę, ale za zasługi podwyższono mu rangę do starszego szeregowego. Pomagał im 212 Batalion Szturmowy.

Bitwa o Iktotch

345 Legion został wysłany na Iktotch, żeby przejąć tą planetę. Podczas bitwy zginął jednak porucznik plutonu Alpha - CT-27-1231, do którego należała drużyna Rokaza. Na końcu bitwy Rokaz ocalił mistrza Jedi Frootroma i zniszczył cztery MagnaGuardy atakujące go. Po tej bitwie awansowano go na porucznika.

Kampania nad Hoth

Pierwsza bitwa o Hoth

Kilka dni później 345 Legion wraz z 501 Legionem wybrał się na Hoth. Planeta została zaatakowana przez Separatystów. CC-6629 otrzymał rozkaz wylotu z niszczyciela w myśliwcu ARC-170, którym zestrzelił siedem Tri-Fighterów. Wraz ze swoją dawną drużyną ruszył na krążownik Providence, który udało im się zniszczyć. Jednak myśliwiec Rokaza został zestrzelony przez jednego z droidów-sępów. Rokaz został przechwycony przez statek Republiki, gdzie mistrz Jedi Frootrom rozkazał go wyleczyć. CC-6629 nie był przez to wydarzenie zdolny do walki przez kilka tygodni.

Druga bitwa o Hoth

Dzień po powrocie Rokaza Separatyści znów zaatakowali Hoth. Kolejny raz wysłano tam 345 Legion. Rokaz tym razem nie wsiadał do myśliwca, a zamiast tego jeździł na AT-RT. Kiedy jego AT-RT został zniszczony, Rokaz zaczął strzelać do droidów z blastera. Znalazł jednak drugiego AT-RT, którego kierowca został zabity. Klon wsiadł do niego i dalej ostrzeliwywał droidy. Po bitwie został zabrany z Hoth za pomocą kanonierki.

Trzecia bitwa o Hoth

Separatyści jednak się nie poddali i zaatakowali Hoth jeszcze raz. W tej bitwie Rokaz miał latać w myśliwcu ARC-170 i ostrzeliwywać droidy bojowe na polu bitwy. Dzięki temu kolejny raz uratował Frootroma, niszcząć siedem droidek (ósmą zniszczył Thix). Potem otrzymał kolejny rozkaz. Miał zniszczyć bombowce Hyena atakujące myśliwce nad Hoth. Udało mu się to i z pomocą Thixa zniszczył wszystkie droidy. Po tej bitwie Frootrom zaczął się zastanawiać, czy nie awansować go na kapitana.

Bitwa o Nowy Plympton

Siły Separatystów dowodzone przez generała Grievousa zaatakowały Nowy Plympton. Na planetę przyleciał jednak 345 Legion pod dowództwem Frootroma. W miejscu, gdzie przebywał pluton Rokaza, nagle pojawił się Grievous, który zabił cztery klony. Jednak zaatakował go Frootrom, który odwrócił uwagę generała. Grievous uciekł, a Republika wygrała bitwę na powierzchni. Po chwili CC-6629 otrzymał rozkaz, aby wsiąść do ARC-170 wraz z Thixem i Buzem. Udało im się zniszczyć krążownik Providence i kilkanaście droidów-sępów.

Bitwa o Splum

W 21 BBY Splum dla bezpieczeństwa dołączyło do Sojuszu Separatystów. Dwa dni później Republika pod wodzą Obi-Wana Kenobiego przyleciała na planetę i rozbiła obóz niedaleko stolicy Splum. Podszywając się pod Komandora Adamsa Commando-Droidy kazały zbombardować wioskę. Jacks i jego drużyna posłuchali się rozkazu i zniszczyli wioskę. Widząc to Rokaz powiadomił o tym generała i Jacks trafił do aresztu. W drugim dniu bitwy droidy poszły wspomóc mieszkańców Splum. Przez co Legion 345 był zmuszony walczyć z droidami jak i z mieszkańcami Splum. Republika pokonała Pierwszy Batalion Droidów i wybiła kilka tysięcy mieszkańców Splum. Po tej bitwie tamtejszy prezydent został obalony, a na jego miejsce mianowano nowego, który przyłączył planetę do Republiki..

Druga Bitwa o Kamino

Krótko po bitwie o Splum Separatyści z pomocą łowcy nagród Cada Bane'a zaatakowali Kamino. Podłożyli bomby pod centrum klonowania, droidy uwięziły klonerów i żądały okupu w wysokości 2 mld kredytów, Republika nie zgodziła się na to i ruszyła na Kamino by uwolnić klonerów i odbić Kamino. Rokaz, Frootrom i 345 Legion wraz z 501 legionem i elitarnym oddziałem saperów polecieli na Kamino.

Po śmierci

Jego imieniem został nazwany 1001 Korpus Armii Trzeciej Republiki (1001 Korpus im. Rokaza).

Koledzy

W armii Rokaz miał kilku kolegów: