FANDOM

Autorstwa Fargothena

Koordynaty
Myślisz, że to śmieszne? Czy masz pojęcie ilu ludzi straciło życie na Telos? Co!?
— Wielki Admirał Tonell Kastav do jednego ze swoich subordynatów, 35 ABY

Bitwa o Telos IV to bitwa rozegrana podczas Drugiej Galaktycznej Wojny Domowej. Była to pierwsza bitwa w której udział brało Dominium Sithów i (niebezpośrednio)Dynastia Chissów.

Przebieg

Atak Dominium

W popołudnie, dwunastego dnia piątego miesiąca 35 ABY, z nikąd, nad przestrzenią Telos IV pojawiły się trzy krążowniki nieznanego modelu. Flota obronna Nowej Republiki Galaktycznej, składająca się z 2 Gwiezdnych Niszczycieli typu Nebula II oraz czterech Recusantów, natychmiastowo rozpoczęła ostrzał na okręty Dominium, oraz puściły dwa szwadrony myśliwców aby zaatakować okręty z bliska. Czego flota NRG się nie spodziewała, były dwa skrzydła myśliwców atakujące zbliżające się myśliwce Nowej Republiki, które bez problemu zostały zniszczone przez o wiele liczniejszą flotę myśliwców wroga. Jeden z Recusantów wezwał pomoc, która przybyła kilka minut później, w postaci trzech Venatorów mk. III. Po stronie Dominium, krótko po przybyciu Venatorów, znalazły się kolejne Nieznane modele niszczycieli, których było 5. Podczas kilkunastu minutowej walki do ataku przyłączyły się okręty Najwyższego Porządku, oraz spora ilość Recusantów.

Desant

Niedługo po przylocie Resurgentów, Jeden z Harrowerów wysłał sporą ilość żołnierzy na powierzchnię planety przy pomocy barek desantowych Sentinel II. Przypuściły one otwarty atak na stolicę planety, jak i kilkanaście baz Republiki znajdujących się na planecie. Niecałe dziesięć minut masowej destrukcji na planecie później, Republika odpowiedziała wsparciem w postaci czterech batalionów wysłanych na powierzchnię, które natychmiastowo przeprowadziły kontratak. W międzyczasie do walki w przestrzeni planety przyłączył się Finalizer, okręt flagowy Najwyższego Porządku, oraz kilkanaście Fregat po stronie Dominium, jak i garść Recusantów oraz niszczycieli Nebula II.

Dalsza walka

Siły naziemne obu stron kontynuowały walkę, lecz podczas walk siły Dominium oraz Porządku uzyskały przewagę, i przejęły połowę stolicy. Pozostali republikańscy żołnierze wezwali pomoc, która zaatakowała znienacka Dominium, przez co przez następne dwie godziny walka była kontynuowana na obrzeżach stolicy.

Ostateczna ofensywa

Wkrótce po wycofaniu się poza stolicę, dwa lekkie krążowniki Dominium rozpoczęły bombardowanie planety, co dało siłom naziemnym moment do ataku. Ostatecznie, po kolejnej godzinie walki, żołnierzom Dominium udało się odbić stolicę, a Republika uciekła z układu Telos, i udała się na Coruscant, gdzie się przegrupowali i donieśli o porażce.