FANDOM

Wikotrek2

Victory II wykradziony przez Sojusz

Bitwa o Taris- Bitwa stoczona w 6 BBY między siłami Imperium Galaktycznego a Sojuszem Przywrócenia Republiki

Blue Jay

Zdecydowanie, powód dla którego Sojusz odniósł zwycięswo w bitwie był krążownik Victory-II wykradziony w 7 BBY przez Zhausa Mailika i jego drużynę. Ochrzczony Blue Jay czyli Modrosójka statek wkrótce stał się stałym elementem większości bitew Wojny dla Przywrócenia Republiki. Jednak to podczas batalii nad Taris ten przemalowany imperialny mini-niszczyciel zaliczył debiut.

Przebieg

Atak odbył się na przewożący nad Tarisem bezcenne holokrony krążownik Victory-II. Zhaus na swym statku wraz z eskadrami Złotych i Alicją zaatakował cel. Imperialny statek szybko ruszył się do ucieczki wysyłając 24 TIE by zająć czymś oponentów. Były Jedi jednakże widząc co się święci wysłał Y Wingi, które uszkodziły hipernapęd wrogów.

Krążownik Imperium zaczął więc schodzić na powierzchnię Tarisu, gdzie znów dogonił go republikański Victory. Statek Admirała Duxeou natychmiast unieruchomiono i rozpoczęto abordaż. LAAT z 10 elitarnymi żołnierzami i samym Zhausem wleciał do hangaru by po chwili dostać się do mostku i przejąc kontrolę nad całym niszczycielem. Ładunek holokronów został wykradziony a Victory-II rozsadzony w okolicach stolicy Tarisu, Ukolic.

To dało sygnał mieszkańcom do rozpoczęcia powstania.