FANDOM

Autorstwa GaanusAlmayes

Behemoth to eksperymentalny meganiszczyciel gwiezdny typu Supremacy, zaprojektowany, jako przejściowy okręt flagowy dla Imperatora Sithów Dartha Destroyusa przed ukończeniem Chwały Sithów gwiezdnego ultraniszczyciela klasy Imperium. Mroczny Lord Imperator Sithów nie postawił nigdy nogi na pokładzie tej jednostki. Behemoth został okrętem flagowym Dartha Doomusa , który wykorzystał go do walk z Dominium Rel, a później stał się flagowcem Floty Cienia.

Historia

Bitwa o Ayur( 20-35 X 27 ABY)

Druga galaktyczna wojna domowa

Wojna domowa w Federacji Imperialnej

Kontrofensywa Bractwa Cienia

Traktaty Ayuriańskie

Wojna Ostateczna

Zjednoczenie Galaktyki

Równowaga Sił

Konstrukcja

Behemoth powstał w oparciu o znacznie zmodyfikowane plany konstrukcyjne Wiecznego Ognia okrętu flagowego Dartha Noxa, pierwszego Mrocznego Lorda Sithów, władającego większością galaktyki przez kilka stuleci. Projekt Behemoth był kluczowym projektem Imperialnego Departamentu Rozwoju Wojskowego wymagał jednak olbrzymich ilości funduszy. Plany konstrukcyjne powstały już w 25 ABY, w tym samym roku rozpoczęto też budowę. Po wybuchu wojny z Yuuzhan Vongami budowa została przerwana ze względu na potrzebę rozbudowy floty i szybkiego uzupełnienia strat w okrętach. Kiedy jednak Federacja Imperialna rozbudowała stocznie na Zilonie, Ord Zilar, Tantive, Raxus Prime, Liannie kompleks stoczniowy na Ayurze stał się miejscem, gdzie w pierwszej kolejności powstawały eksperymentalne projekty Rozwoju Wojskowego. Budowa meganiszczyciela przyśpieszyła po wizytacji Dartha Doomusa. Młody Lord Sithów potrafił zmotywować stoczniowców do pracy, przez cztery dni z rzędu podczas porannego apelu mroczni szturmowcy na rozkaz Sitha zabierali na oczach przerażonych kolegów, tych z nich którzy nie wyrobili dzień wcześniej normy w pracy. Ci po prostu znikali, później okazało się, że zostali wcieleni przymusowo w szeregi Armii Imperialnej i wysłani na pierwszą linię do walki z obcymi najeźdźcami. Żaden z nich nigdy nie wrócił. Lord Doomus i jego metody poskutkowały przyśpieszeniem budowy okrętu na tyle, że Behemoth wziął czynny udział w obronie Ayura jako mobilna platforma orbitalna. Po upadku stolicy Federacji okręt został przetransportowany na Exegol, gdzie konstruowano go przez trzynaście lat ze względu na trudności w uzyskaniu funduszy na budowę.

Dowódcy i członkowie załogi

  1. Mroczny admirał Uomuron(40 ABY)
  2. Wielka admirał Fiarna Yularen(od 41 ABY)
  3. mroczny generał Yulai dowódca wojsk lądowych
  4. generał Sarn Vonreg dowódca Sił Myśliwskich
  5. wysoki egzekutor Oshtstal dowódca Gwardii Cienia
  6. kapitan liniowy Jarkarl Troedi pierwszy oficer
  7. kapitan Edrison Peavey oficer wykonawczy
  8. podpułkownik Neshe'zaw'reca oficer ochrony, adiutantka admirała
  9. major Larsen Tobin oficer taktyczny, adiutant admirała
  10. komandor Wilhuff Serrida drugi oficer
  11. komandor porucznik Adrison Takeda oficer łącznościowy
  12. porucznik Kolbray Vaklu oficer łącznościowy
  13. pułkownik Trisk Vossont dowódca Trzysta Siódmego Regimentu Szturmowego
  14. major Raith Canady oficer kontroli lotów