FANDOM

Autorstwa Chinrna
Era-ćómverse-dark

UWAGA - Ten artykuł nie jest skończony, zostanie dokończony kiedy autorowi wróci wena do pisania tego Fanonverse. Do dodania: Gwałtowne rozwinięcie, backstory.

Avalakiv - rasa pół-rozumnych, zdeformowanych Kanoosterobiontów, w hierarchii umieszczonych powyżej Sskraak i Zrac, a poniżej Rahai i Lesai.

Charakterystyka

Avalakivy według teorii powstały z grupy Sskraaków kiedy to w wyniku przebywania w skażonych środowiskach ich członki zaczęły się zniekształcać a wady genetyczne przekazywać na dzieci, aż w końcu stały się tym czym są teraz.
Gaze3

Avalakiv obok rycerza Jedi.

Avalakivy przypominały Sskraaki osiągające jednak znacznie większe rozmiary poprzez nadprodukcję hormonów wzrostu. Ich skóra była pokryta białym futrem, na ogół pomiętym i ubrudzonym ziemią. Na głowach nosiły na ogół brudne szmaty którymi przykrywają swoje czarne, błyszczące oczy które w ciemności widzą niezmiernie dobrze. Ich oczy dodatkowo były pokryte podwójnymi powiekami aby osłaniać je przed ziemią i kamieniami sypiącymi się z sklepień tuneli. Ich przednie kończyny przez lata mieszkania pod ziemią i kopania stały się uzbrojone w lekko zakrzywione pazury zdolne do przekopywania się przez grunt, zaś tylne niejako są do pewnego stopnia zdegradowane. Atakują gryząc, drapiąc oraz po prostu podnosząc swoje masywne ciało i miażdżąc wrogów.

Skóra Avalakivów jest do pewnego stopnia pokryta wrzodami, krostami i wągrami poprzez długotrwałe przebywanie pod ziemią, jednak większość tego przykryta jest futrem. Czasami krosty pękają i futro spływa oraz lepi się ropą. W tym wypadku Avalakivy udają się do podwodnych źródeł i siedzą w nich a następnie wracają pod ziemię.

Żywią się podziemnymi stworzeniami takimi jak czerwie czy inne insekty. Czasami jednak wyściubiają swoje wielkie cielska na powierzchnię aby wyczuwać swoimi chrapami padlinę. Na powierzchni poruszają się nieco bardziej niezdarnie niż pod ziemią, wlokąc swoje ciała za pomocą rąk. Podczas jedzenia mają charakterystyczny zwyczaj długiego przeżuwania pożywienia na miękką papkę która często wycieka im z ust. Spowodowało to iż zyskały dość obrzydliwą reputację, poprzez swoją padlinożerną dietę bowiem można było zobaczyć jak z ich ust wystają i wylewają się porwane kawałki mięsa pełne czerwi i oblatywane przez muchy.

Podczas ciąży przechodzą w okres uśpienia, podczas którego to wkładają całą swoją energię w ciążę. Stają się wtedy bardzo słabe, nie mogą chodzić i nieustannie się trzęsą, ich temperatura ciała obniża się poprzez przekładanie wszelkiej energii w ciele do produkcji zaawansowanego przez wiele lat mutacji gatunku płodu.

Zachowanie i Hierarchia

Gaze2

Zęby Avalakiva.

Mózgi Avalakivów przypominają te rozumnych gatunków, lecz są nieco bardziej zdeformowane i posiadają mniejszą pojemność.

Uwielbiają wilgotne,ciemne miejsca gdzie mogą się zaszywać i ukrywać.

Avalakivy są w hierarchyii roju powyżej Sskraak i Zrac, a poniżej Rahai i Lesai.

Udomowienie

Pomimo swojej upiornej powierzchowności mogą one zostać udomowione. W pełni udomowione Avalakivy uwielbiały pieszczoty, głaskanie oraz czesanie ich futra. Wielu Kardynałów Ondai miało w zwyczaju trzymać kilka Avalakivów w katakumbach swoich miast. Laotai czasami dokarmiali je rzucając im zwłoki.