FANDOM

Autorstwa Fargothena
Era-preEra-oldEra-repEra-urEra-impEra-nrEra-foEra-niEra-osEra-sojEra-colEra-rev
Era-canonverse-dark

Galaxia Attrenikos, również znana jako Towarzysz Grek to galaktyka satelitarna orbitująca wokół Skyriver, o średnicy około 50 000 LY. Według rakatańskiej numeracji była siódmą galaktyką orbitującą Skyriver. Pierwsze statki wysłano tam w roku 200 ABY, ale stałe połączenie zostało stworzone dopiero dwadzieścia lat później na mocy stworzenia odnogi od Drogi Hydiańskiej. Jest ona mocno powiązana kulturowo oraz językowo z inną galaktyką satelitarną, Narvvą ze względu na bliskość obu galaktyk, przez co wspólnie często nazywane są Dwójgalaktyką.

Historia

Wczesne cywilizacje

Nie wiadomo kiedy dokładnie Attrenikos powstała, jednak patrząc na zaawansowanie technologiczne ras znajdujących się w owej satelicie, można przypuszczać iż jest niewiele młodsza od Skyriver. Najwcześniejsze zanotowane cywilizacje powstały na planetach Jądra, Seesenthis i Neos Cadreos. Owymi cywilizacjami byli Eldrastowie, pradawna rasa istot wyglądem przypominająca wysokich ludzi o białym lub srebrnym kolorze skóry, którzy jako pierwsi odkryli podróże nadprzestrzenne, oraz którzy stworzyli Dominium Eldrastów. Historia Eldrastów jest niesamowicie długa i w większości zapomniana, choć wielu Konstantyńskich historyków próbuje odkryć i przechować ich zapomniany element historii. Najlepiej znanymi częściami ich historii są odkrycie i przygarnięcie rasy ludzkiej jako swoich powierników oraz potencjalnych następców, i ich upadek po zakończeniu Wojny Żalu, podczas której ich rasa została praktycznie wybita. Wtedy też zaczęła się era kolonizacyjna ludzi.

Era Kolonizacyjna Ludzi

Po upadku Eldrastów, mistrzów oraz swoistych przewodników rasy ludzkiej, ludzie byli otwarci na wszelkiej maści najazdy tej same rasy, która zniszczyła ich sojuszników, Vagarów. Nim jednak do tego doszło, jeden człowiek, Konstantyn, watażka pochodzący z Filbe, zjednoczył ludzi, i przy pomocy zaawansowanej technologii Eldrastów oraz wielkiej pewności i sile woli, pokonali Vagarów, i wygnali ich na obrzeża znanej galaktyki. Po pokonaniu adwersarzy, Konstantyna obwołano Cesarzem nowo powstałego Imperium Konstantyńskiego.

Państwa