Autorstwa Addamka09
Ten artykuł dotyczy ery odrodzenia SithówTen artykuł dotyczy ery Sojuszy
Przeglądasz wariant tego artykułu w Canonverse

Astor Mokee - były sekretarz prezydenta Trzeciej Republiki, Amorphilii Pellaeon. Został wyrzucony z pracy, bo wykryto powiązania z pewnym morderstwem. Po zwolnieniu postanowił odgryźć się na Republice, dlatego poleciał na Zewnętrzne Rubieże, gdzie najpierw zgromadził przeciwników państwa, a później z ich pomocą stworzono Sieć Zdobywców Galaktyki, składającą się z najniższych klas uzbrojonej hołoty, którą łatwo kontrolować.

Biografia

Wczesne życie

Astor spędził młodość podróżując po całej Trzeciej Republice, nawet czasami tylko przekraczając granicę, dzięki czemu poznał życie na wielu planetach. W 333 ABY ukończył naukę w Uniwersytecie Skywalkera, na wydziale prawa.

Praca dla Prezydenta

Od ukończenia szkoły zaczął się obracać w towarzystwie polityków, z czasem coraz ważniejszych, aż poznał Amorphilię Pellaeon, która dwa lata później, zostając Prezydentem mianowała Astora swoim sekretarzem.

Mokee służył jej przez cztery lata, mieszając się coraz bardziej w sprawy Senatu. Czasami zdarzało się, że dbał bardziej o interes własny i swoich sprzymierzeńców, niż pani prezydent, dlatego gdy tylko okazało się, że jest w jakiś sposób powiązany z pewnym morderstwem, od razu go zwolniła.

Powstanie Sieci

Wraz z utratą pracy, Astor stracił również swoją pozycję, przez co porzucili go również sojusznicy z Senatu. Porzucony przez wszystkich poleciał na zewnętrzne rubieże, szykując plan odegrania się na władzach Republiki.

Na pierwszy ogień poszedł Elom, którego gubernator Pini współpracował z lokalnymi mafiami. Astor wiedział o wszystkich słabościach polityka i wykorzystał to by go szantażować. Udało mu się nawiązać kontakt z trzema największymi gangami na planecie: Elomińskimi Łbami, Czarnymi Kojotami i Złotojady. Anonimowo kontaktując się z Pinim, zmusił go do wspierania gangsterów, po czym doprowadził do starcia Elomińskich Łbów i Złotojadów. Wojna wyniszczyła obie mafie, a ich resztki zostały zgładzone przez władze Elomu.

Czarne Kojoty stały się w ten sposób najbardziej wpływowe, a dzięki Astorowi, który kontrolował władze, wręcz rządzili planetą. Mokee chcąc poszerzyć wpływy mafii, skontaktował się z Hillem Andersem, który zastąpił go na miejscu sekretarza. Udało mu się namówić Hilla do zbierania informacji na temat polityków, na zewnętrznych rubieżach. Dzięki wtyce w Senacie, czarne Kojoty zdobyły wpływy na wielu innych planetach. Astor miał również pewność, że ich aktywność nie jest zauważona przez najwyższe władze. Połączenie Kojotów z innymi gangami doprowadziło w 341 ABY, do przeorganizowania mafii na Sieć Zdobywców Galaktyki.

W organizacji władzę przejął Astor, a jego głównym doradcą został wódz Kojotów, Mad Ston. Siatkę podzielono na dziesiątki niezależnych komórek, które zazwyczaj nie wiedziały o swoim istnieniu. Całość była kontrolowana z Eloma, przez główną komórkę "Gubernator". W senacie Hill zgromadził grupę współpracowników, do infiltracji najwyższych władz. Astor jako dowódca całego przedsięwzięcia pozostawał całkowicie anonimowy, tak jak większość wyżej postawionych członków Sieci.

Rozwiązanie sprawy Eolma

Z czasem gubernator Pini stał się bezużyteczny, dlatego w 342 ABY został zamordowany, a na jego miejsce postawiono jednego z członków Siatki. Ta zmiana okazała się korzystna dla Eloma. Nowy władca planety zapewnił poprawę sytuacji gospodarczej, więc zaczęto stosować podobne metody na innych planetach.

Z czasem jednak Elom przestał spełniać wymagania, dlatego siedzibę główną przeniesiono, w 344 ABY do Ambasady SPS, na Kothlis, niedaleko stolicy Tal'cara.