FANDOM

Autorstwa Yaxiro
Aruden Ventress – syn Asajj Ventress i Durena oraz Mroczny Jedi. Przez połowę swojego życia dążył do zniszczenia rodu Dooku, ale po kilku próbach zaprzestał tego. W międzyczasie walczył przeciw Imperium Galaktycznemu. Stworzył on Zakon Mrocznych Jedi.

Historia

Młodość

Aruden urodził się na dość dużej planecie w Nieznanych Regionach, jako syn dwójki mrocznych Jedi. Od najmłodszych lat był trenowany na wojownika, ponieważ przejawiał duży potencjał mocy. Jako broń otrzymał miecze świetlne swojej matki. W międzyczasie zdobywał wiedzę na temat istot wrażliwych na moc oraz ich historii. W tym czasie poprzysiągł zemstę rodowi Dooku.

Spotkanie Boila

W 7 BBY opuścił swoją rodzinną planetę i wyruszył w nieznane. Dotarł na Karakję, gdzie poznał Boila, z którym to się zaprzyjaźnił. Pozostał jeszcze jakiś czas na planecie, przy okazji opanował m.in strzelanie z blastera, ale wkrótce postanowił ruszyć dalej.

Czarne Słońce

Początek

W rok po Bitwie o Yavin wstąpił do syndykatu Czarne Słońce. Zaczynał jako oszust, po jakimś czasie został zabójcą. Piął się coraz wyżej w szeregach organizacji. Był bezwzględny w dążeniu do swojego celu, to doprowadziło go do sporów z jednym z Vigów. Pewnego razu puściły mu nerwy i podczas, gdy nikt nie widział zabił swojego przeciwnika.

Vigo

Dzięki wrodzonemu sprytowi i przebiegłości, oraz talentowi zaczął szybko awansować w hierarchii. Swoich wrogów i konkurentów likwidował szybko i bezlitośnie. Wkrótce stał się Vigiem. Wynajął Bobę Fetta, aby zabił Oladana Dooku, z którym to spotkał się wcześniej w swoim życiu, ale nie miał sposobności, by go zabić. W tym też czasie zaczął tworzyć swój Holokron, oraz rozpoczął budowę swej posiadłości na Siteronie, małej skalistej planetce. Mimo, że pałał nienawiścią do rodu Dooku, to nie jego zniszczyć, nie ujawniając się przy tym Galaktycznemu Imperium i jego władcy. Czekał więc spokojnie, gromadząc fortunę i zdobywając licznych sprzymierzeńców. Po Bitwie o Endor zaatakował Serenno i zniszczył jedno z tamtejszych miast. Mimo tego ataku, nie udało mu się zabić swoich wrogów. Po tej akcji musiał się tłumaczyć swojemu panu, co go rozwścieczyło i z trudem powstrzymał emocje. Jednak pozostał na swoim stanowisku i dalej snuł plany na przyszłość. Dwa lata później pokłócił się ze swoim szefem i musiał uciekać, gdyż ścigali go zabójcy.

Zyskiwanie władzy

Ciągła ucieczka

Sfingował własną śmierć, przez co Czarne Słońce zaprzestało jego ścigania, a wkrótce doprowadził do upadku organizacji. W międzyczasie tropił i zabijał członów Rodu Dooku. Z nieznanych powodów zaprzestał to robić, po spotkaniu z Estrenem Zairem. Imperator wykrył jego obecność i nakazał ruszyć za nim swoim Inkwizytorom.