FANDOM

Autorstwa Chinrna
Era-repEra-urEra-impEra-nr
Era-ćómverse-dark

Zabij jednego, drugi wyskoczy. Zabij drugiego, wyskoczą trzeci, czwarty, i aż do dwudziestego.
— żart o Armii Laotai przypisywany piratom

Armia Laotai - siły zbrojne Laotai, które przez wiele lat ewoluowały z zwyczajnych watach złodziei i piratów, do ogromnej armii na którą to składają się gigantyczne hordy uzbrojonych w zaawansowane, nierzadko nieetyczne bronie żołnierzy.

Historia

Początki

Przed Reformacją podczas wojen z Yuuzhan-Vongami, Laotai nie posiadało jako-tako zorganizowanej armii, funkcjonując na luźnej zasadzie "każdy-jest-żołnierzem". Było to w praktyce bardzo niezorganizowane oraz potencjalnie słabe wojsko, sprawdzające się jedynie przeciwko innym przestępcom lub słabszym armiom. W tamtych czasach grupa ta podróżowała po całej galaktyce w ogromnych statkach zrobionych z złomu. Ich flota do użytku na planetach w atmosferze składała się z niezbyt dużej ilości Sandskimmerów oraz Skiffów Desert Sail-20 i Bantha II a także barek żaglowych typu Luxury jako ciężkiego wsparcia oraz transporterów piechoty. Od czasów Wojen Klonów używali też droidów bojowych Separatystów oraz maszyn Republiki.

Ataki Laotai składały się na ogół na dwa typy - akcje dywersyjne w których to piraci używali swoich zdolności skradania, skrytobójstwa oraz ucieczki oraz otwarte ataki, które na ogół polegały na szarżowaniu na wroga ze wszystkich stron, atakując. Uwagę zwracał też ich zwyczaj do wrzeszczenia przed tego typu atakiem, na ogół pozwalając ich reputacji dostać się do wroga przed nimi samymi.

Reformacja

Po Reformacji Laotai podczas Wojen z Yuuzhan Vongami rozpoczęto masowy pobór dawnych żołnierzy Laotai do nowopowołanej armii, oraz masowy rozwój samej organizacji od zaraz - tworzenie ich Prefektur, całych fabryk stworzonych do produkcji broni oraz przede wszystkim rozwój samej armii - Kardynałowie Ondai przywrócili bowiem Laotai głównie aby mogli oni walczyć z Yuuzhan Vongami.

Po skończeniu inwazji Yuuzhan, armia Laotai przeszła w stan ukrycia, głównie na planecie-bazie Laotai Koharze oraz ich Prefekturach, aby nie zwracać uwagi Republiki.

Siły

Piechota

Piechota to największy atut Laotai, idący jednak w ilość aniżeli jakość, zalewając wrogów ogromną ilością żołnierzy. Najbardziej odzwierciedlają to podstawowi żołnierze Laotai - Konskrypci. Na każdego wrogiego żołnierza przypada na ogół trzech Konskryptów, a trening jednej - stanowiącej 200 żołnierzy - "partii" trwa zaledwie tydzień, a czasami nawet szybciej.

Podobnie jak Konskrypci, dedykowana piechota przeciwpojazdowa Laotai była po prostu mięsem armatnim - Hukowi Strzelcy, uzbrojeni w ciężkie działa odłamkowe byli wypuszczani na pole bitwy w dużych liczbach i zalewających wrogie pojazdy gradem ze swoich wyrzutni.

Na oddziały, czy raczej hordy piechoty specjalistycznej składali się Kirsza-Żołnierze uzbrojeni w wielozadaniowe wyrzutnie.

Najpotężniejszym typem piechoty, oraz opus magnum niezbyt rozwiniętej biologicznej inżynierii Laotai byli Likwidatorzy, cybernetycznie usprawnieni żołnierze stworzeni z ożywionych zwłok, napędzanych przez mózgi osób wrażliwych na Moc.

Droidy

Przed Reformacją w szeregach Laotai znajdowały się droidy typu OOM, B1, B2 a nawet kilka egzemplarzy B3 i Magna Guardów. Poza tym na ich wyposażeniu bojowym znajdowały się też DSD1, NR-N99 klasy Persuader, oraz IG-227, z czego wiele posiadało prowizorycznie zamocowane dodatkowe płyty pancerza ze złomu.

Po Reformacji, Laotai zdecydowało się zacząć produkować kopie sprzętu Separatystów korzystając z oryginalnych projektów, czasami po prostu zbierając pozostałe po Wojnach Klonów dezaktywowane droidy. Droidami które zdecydowano się produkować były w pierwszej kolejności IG-227 klasy Hailfire, które dzięki swojej prędkości oraz zdolności do wypuszczania kaskady pocisków pasowały do taktyk Laotai. Zdecydowano się też na produkcję droidów-myśliwców klasy Vulture, głównie do walk w kosmosie oraz wsparcia naziemnego, wypuszczając rakiety oraz małe bomby na kluczowe cele wroga.

Innymi droidami produkowanymi przez Laotai stały się droidy-annihilatory Scorpenek oraz Tri-Fightery.

Dodatkowo pomniejsi przywódcy i generałowie Laotai, na ogół w Prefekturach które należały dawniej do Konfederacji Niezależnych Systemów zaczęli kopiować droidy B1, B2 a nawet pojedyncze Droideki, skręcając je z zarówno oryginalnych części, oraz zwykłego złomu.

Pojazdy lądowe

W zbiorach Laotai znajdowało się też parę egzemplarzy HAVw A6 Juggernaut.

Autorskimi konstrukcjami stały się przeciwlotnicze Podgrzewacze generujące elektryczne pole dookoła samego siebie, Balisty Obronne, wielozadaniowe MWPA Takalt-40 i Kafary. Armia Laotai stała się jedną z niewielu armii które nadal używały pojazdów kołowych - ciężkich pojazdów ciężarowych Kalvogot.

Broń biologiczna

Armia Laotai wykorzystywała w walce jako wsparcie gaz pyłowy, gaz bojowy zdolny do wywoływania zmęczenia i osłabienia.

Najpotężniejszą bronią biologiczną Laotai był Katraks, dwuniciowy wirus stworzony aby osłabić Yuuzhan Vongów, rasę która polegała na biotechnologii. Wirus ten w wypadku lekkiego zainfekowania powodował jedynie dyskomfort, oraz w większości nieszkodliwe objawy. W wypadku groźniejszego jednak, Katraks doprowadza do zgonu w wyniku martwicy tkanek serca oraz mózgu, masowo dziesiątkując nieprzygotowane armie wroga, pozostawiając jedynie roztopione, pokryte ropą zwłoki.

Wyrzutnie małych pocisków miotające Katraks w zabójczych ilościach przy eksplozji były montowane na droidach, wieżyczkach, czy pojazdach, a także rzadziej na karabinach za pomocą podwieszanych granatników.

Superbroń

Superbronią Laotai stał się ZASMS Orkan., w przeciwieństwie do większości historycznych Galaktycznych superbroni,ZASMS Orkany były budowane tylko i wyłącznie na powierzchni planet i były zdolne do tworzenia masywnych kataklizmów.

Symbole

Flagą armii Laotai jest czerwona flaga z niebieskim kwadratem symbolizującym wolność, oraz czterema gwiazdami - trzema gwiazdami które symbolizują ziemię, wodę i powietrze/przestrzeń kosmiczną, oraz czerwoną symbolizującą triumf Laotai na wszystkich frontach.