Autorstwa Chinrna
Ten artykuł dotyczy ery przedrepublikańskiegjTen artykuł dotyczy ery Starej RepublikiTen artykuł dotyczy ery Republiki GalaktycznejTen artykuł dotyczy ery upadku RepublikiTen artykuł dotyczy ery ImperiumTen artykuł dotyczy ery Nowej Republiki
Przeglądasz wariant tego artykułu w Ćómverse

My, Święta Armia jesteśmy posłańcami i obrońcami Jego wiadomości zarazem. Jesteśmy wybrańcami.

Armia Kardynalska, pełny tytuł Święta Armia Obronna Kardynałów Ondai - elitarne siły lądowo-powietrzno-morskie, oraz tym samym główny odłam sił wojskowych Kardynałów Ondai, dowodzony przez Kgota L'pa.

Historia

Armia Kardynalska to najstarszy odłam ich sił zbrojnych, będący z Kardynałami praktycznie od początku ich istnienia.

Charakterystyka

Armia Kardynalska to w zasadzie najbardziej elitarny oddział sił zbrojnych Kardynałów. Wielu z nich uważa samych siebie za wybrańców Ondai, i są złożeni z najbardziej niebezpiecznych żołnierzy kultu.

Uzbrojenie

Gwardziści Obronni tej grupy posiadają na wyposażeniu dodatkowe wysuwane, energetyczne tarcze osłaniające przed strzałami z blasterów i uderzeniami mieczy świetlnych. Pomimo tego iż każdy Gwardzista Obronny niezależnie od frakcji jest wyjątkowo dobrze wytrenowany i zdolny do zwycięskiej walki jeden na jeden nie tylko z mniejszymi przeciwnikami takimi jak przestępcy czy najemnicy, ale też żołnierzami tacy jak Szturmowcy Imperium, Gwardziści Armii Kardynalskiej to niemalże elita - mniejsi liczbą, ale znacznie potężniejsi od innych Gwardzistów.

Armia Kardynalska nie stroni od używania elitarnych najemników - Najemni Strzelcy Duka z Ishqar czy Mambańscy Leśni Łowcy z Cantros 7 to dwie główne grupy używane do wykonywania brudnej roboty przez Armię.

Ten typ jednostek stanowi jednak tylko i wyłącznie około 40% całości Armii Kardynalskiej - resztę stanowią rozmaite pojazdy takie jak czołgi TX-225 GAVw "Occupier", lekkie czołgi MLC-3, ciężkie czołgi T4-B, a także stare konstrukcje takie jak AT-TE lub eksperymentalne Czołgi Sejsmiczne Separatystów których to plany budowy przechwycono przed Bitwą o Dantooine podczas której to ich pierwszy raz użyto.

Jako statków, Armia Kardynalska używała głównie myśliwców Loat i Imperialnych Lancet Aerial Artillery.

Po przejęciu kontroli nad Laotai, a co za tym idzie zdobyciu ich technologii, Armia Kardynalska zyskała dostęp do militarnego wynalazku piratów - małych, wykonanych z durastali prętów o długości ołówka, pustych w środku i ukształtowanych specjalnie aby próba ich wyciągnięcia lub nawet poruszenie z nimi tkwiącymi w ciele było bardzo bolesne, określanych jako Bełty.

Wielu członków Armii Kardynalskiej uczyło się specjalnego, tajnego języka do użytku podczas walki aby utrzymywać swoje taktyki na polu bitwy w sekrecie. Armia jest dodatkowo odpowiedzialna za projektowanie bardziej "mięsistych" i większych pojazdy Kardynałów do których to ma dostęp - ich wynalazkami są m.in.Apoplexis czy oblężnicze AT-AT.