FANDOM

Autorstwa Chinrna
Era-preEra-oldEra-repEra-urEra-impEra-nr
Era-ćómverse-dark

My, Święta Armia jesteśmy posłańcami i obrońcami Jego wiadomości zarazem. Jesteśmy wybrańcami.

Armia Kardynalska, pełny tytuł Święta Armia Obronna Kardynałów Ondai - elitarne siły lądowo-powietrzno-morskie, oraz tym samym główny odłam sił wojskowych Kardynałów Ondai, dowodzony przez Kgota L'pa.

Historia

Armia Kardynalska to najstarszy odłam ich sił zbrojnych, będący z Kardynałami praktycznie od początku ich istnienia.

Charakterystyka

Armia Kardynalska to w zasadzie najbardziej elitarny oddział sił zbrojnych Kardynałów. Wielu z nich uważa samych siebie za wybrańców Ondai, i są złożeni z najbardziej niebezpiecznych żołnierzy kultu.

Uzbrojenie

Gwardziści Obronni tej grupy posiadają na wyposażeniu dodatkowe wysuwane, energetyczne tarcze osłaniające przed strzałami z blasterów i uderzeniami mieczy świetlnych. Pomimo tego iż każdy Gwardzista Obronny niezależnie od frakcji jest wyjątkowo dobrze wytrenowany i zdolny do zwycięskiej walki jeden na jeden nie tylko z mniejszymi przeciwnikami takimi jak przestępcy czy najemnicy, ale też żołnierzami tacy jak Szturmowcy Imperium, Gwardziści Armii Kardynalskiej to niemalże elita - mniejsi liczbą, ale znacznie potężniejsi od innych Gwardzistów.

Armia Kardynalska nie stroni od używania elitarnych najemników - Najemni Strzelcy Duka z Ishqar czy Mambańscy Leśni Łowcy z Cantros 7 to dwie główne grupy używane do wykonywania brudnej roboty przez Armię.

Ten typ jednostek stanowi jednak tylko i wyłącznie około 40% całości Armii Kardynalskiej - resztę stanowią rozmaite pojazdy takie jak czołgi TX-225 GAVw "Occupier", lekkie czołgi MLC-3, ciężkie czołgi T4-B, a także stare konstrukcje takie jak AT-TE lub eksperymentalne Czołgi Sejsmiczne Separatystów których to plany budowy przechwycono przed Bitwą o Dantooine podczas której to ich pierwszy raz użyto.

Jako statków, Armia Kardynalska używała głównie myśliwców Loat i Imperialnych Lancet Aerial Artillery.

Po przejęciu kontroli nad Laotai, a co za tym idzie zdobyciu ich technologii, Armia Kardynalska zyskała dostęp do militarnego wynalazku piratów - małych, wykonanych z durastali prętów o długości ołówka, pustych w środku i ukształtowanych specjalnie aby próba ich wyciągnięcia lub nawet poruszenie z nimi tkwiącymi w ciele było bardzo bolesne, określanych jako Bełty.

Wielu członków Armii Kardynalskiej uczyło się specjalnego, tajnego języka do użytku podczas walki aby utrzymywać swoje taktyki na polu bitwy w sekrecie. Armia jest dodatkowo odpowiedzialna za projektowanie bardziej "mięsistych" i większych pojazdy Kardynałów do których to ma dostęp - ich wynalazkami są m.in.Apoplexis czy oblężnicze AT-AT.