FANDOM

Szablon:EK

Era-repEra-imp
Autorstwa Splashmc123

Arkadia — planeta położona na zewnętrznych rubieżach, centrum Republiki Arkadyjskiej. Zamieszkała przez ludzi oraz rdzennych Arydów. Skolonizowana przez ludzi z republikańskiej ekspedycji w roku 19 BBY.

Wszelkie nazewnictwo gwiazd, miejsc (z wyjątkiem miast i miejsc powstałych po 19 BBY) pisane jest w Arydzie( Języku Arydów)

Historia

19 BBY

Na planetę przybywa ekspedycja Republiki pod dowództwem admirała Ark'a Quartza. Odkryty zostaje wtedy spisek Sithów i klony pozbywają się chipów wymuszających posłuszeństwo. Ekspedycja odłącza się od Republiki która 2 miesiące później staje się Imperium.

18-10 BBY

W tych latach na Arkadii ludzka cywilizacja rozwijała się. Z wykorzystaniem materiałów przeznaczonych do kolonizacji wybudowano pierwsze miasto: Quarot. Sam przemysł był prężny ze względu na występowanie rudy Tytanu. Na planetę została przywieziona też technologia klonowania oraz naukowcy co będzie istotne w późniejszym okresie rozwoju planety i całej Republiki Arkadyjskiej.

9 BBY

Ukończona została budowa placówki klonerskiej Hefajstos, jednak zmieniony został bazowy dawca DNA. Został nim bowiem Sean Court także mandaloriański wojownik, jednak będący na usługach Republiki. Rozpoczęto wtedy projekt superniszczyciela typu Arkadis. Został także wtedy oficjalnie wybrany Ark Quartz na przywódcę planety.

8 BBY

Odkryto Arydzką cywilizację na południowo-wschodniej pustyni. Początkowo Arydzi byli wrogo nastawieni do ludzi, stoczyli z nimi nawet dwie wojny. W tym roku utworzono Trójkąt Millenialny, zespół przemysłowy 3 miast: Geratii, Firatii oraz Danu. Trójkąt ten zrzeszał główne ośrodki przemysłowe, właśnie w tym trójkącie ukończony został pierwszy Superniszczyciel typu Arkadis.

7 BBY

Republika Arkadyjska jak ochrzczone zostało państwo, wyruszyła na pierwszą wyprawę korzystając z starych Venatorów pozostałych po starorepublikańskiej przeszłości. Do Republiki Arkadyjskiej dołączyły planety Sven oraz Retoo. Sven zostało planetą przemysłową, a Retoo rolniczą odciążając Arkadię z tychże obowiązków. Wybuchła wtedy I Wojna Arydzko-Arkadyjska.

6-4 BBY

I Wojna Arydzko-Arkadyjska trwała w najlepsze, lata te nie przyniosły zmian oprócz poznania kultury Arydzkiego państwa.

3 BBY

W tym roku opuścił stocznie 1 Superniszczyciel typu Arkadis. W tym roku po negocjacjach I Wojna Arydzko-Arkadyjska zakończyła się. Rozpoczęto produkcję nowych myśliwców D-79 Bluebird, mających zasilić flotę. Ukończona została kolejna placówka klonerska odciążając placówkę Hefajstos. Było to możliwe dzięki temu iż Ark Quartz, kanclerz miał na swej flocie najlepszych naukowców, co od początku pozwoliło się Arkadii rozwijać.

2 BBY

Wybuch II Wojny Arydzko-Arkadyjskiej, która zakończyła się jeszcze w tym roku. Stocznię opuściły 4 Superniszczyciele typu Arkadis fazy I, po 6 latach produkcji, ukończone dzięki technologii PM.

1 BBY

Imperium odkryło planetę i rozpoczęło natarcie jednak całą imperialna flota została rozgromiona przez flotę Superniszczycieli Arkadis.

Rok 0

W tym roku panował pokój, a stocznię opuściły 2 Superniszczyciele typu Arkadis.

1-7 ABY

Były czasem rozwoju Arkadyjskiej kultury oraz eksplozji demograficznej. Armia rosła w siłę na tyle aby zacząć myśleć nad kolejnymi projektami, do Republiki dołączyło 12 planet, w tym dość kluczowe w projekcie "Arkadis" górniczo przemysłowa planeta Danosis oraz rolnicza Hunosis. W latach tych 27 superniszczycieli opuściło stocznię, jednak wiele nadal pozostawało w końcowym stadium budowy.

8 ABY

Nastąpił tzw. "Dzień sądu", czyli zryw powstańczy pod dowództwem Victora Sakury, opanowany po 5 miesiącach, a Ark Quartz pada ofiarą zamachu, jednak przeżywa. Powstańcy zostali wygnani do prac na Retoo, jednak 3 Superniszczyciele typu Arkadis zostały zniszczone.

9 ABY

Stocznię opuściły ostatnie przed odświeżeniem w latach 19-24 ABY w liczbie 25 egzemplarzy Superniszczyciele typu Arkadis.