FANDOM

Era-nr
Era-ćómverse-dark

UWAGA - Ten artykuł nie jest skończony, zostanie dokończony kiedy autorowi wróci wena do pisania tego Fanonverse. Do dodania: Rozwinięcie.

Obywatele - przestrzegamy. Tereny w tej okolicy są pokryte minami Shugat 24 Angusten autorstwa naszego sierżanta Sal Za. Jeżeli napotkacie minę - oddalcie się od niej jak najszybciej.
— Propagandowe ogłoszenie do użytku z wieżami głośnikowymi

Shugat 24 Angusten znana potocznie po prostu jako Angusten lub Shugat - broń produkcji Laotai, rodzaj uniwersalnej oraz wysoce modyfikowalnej bomby wielozadaniowej autorstwa sierżanta Sal Za.

Historia

Laotai jako grupa która zawsze chce mieć wszystko ustalone tak jak życzy sobie ich Wielki Wódz poprzez walkę od zawsze używała ładunków wybuchowych w celu osiągnięcia pożądanych "zachowań" od swoich oponentów.

Jako grupa równie prymitywna co złośliwa i skora do walki, Laotai nie potrafili konstruować ładunków wybuchowych w ustandaryzowany sposób, składając bomby z byle jakiego złomu i śmieci oraz resztek.

Kiedy Laotai zostało zreformowane, z nowymi funduszami i możliwościami ochoczo powierzono Sal Za zadanie stworzenia prostej miny którą można byłoby łatwo modyfikować.

Specyfikacje

Przeciętna mina Angusten mierzyła 1 na 1 metr, i składała się na dwie właściwe części - wnętrze oraz powłokę. Powłoka wykonana była - jak większość technologii zreformowanego Laotai - z metalu wytapianego z jakiegokolwiek złomu jaki wpadał w ręce mechanikom i inżynierom, uzbrojona w specjalne kolce-czujniki, tworzone równie prymitywnie i tanio co sama obudowa, z kilku kabli oraz prostych przekaźników zakupywanych tanio u handlarzy złomem na planetach takich jak Tatooine lub znajdowanych w rozbitych statkach.

Miny mogły być wyposażone w dowolne wnętrze - podstawowy zapalnik bardzo efektywny przeciwko grupom piechoty, statkom wodnym oraz pojazdom, ładunek sejsmiczny, ciężki ładunek zdolny do odrywania nóg średnim pojazdom kroczącym, a nawet ładunek zawierający śmiertelne ilości broni biologicznej, wybitny do walki z dużymi ugrupowaniami piechoty.

Miny te były na ogół zakopywane lub zrzucane ze specjalnych pojazdów, podstawowa konfiguracja dla min standardowych oraz ciężkich stanowiła dwie warstwy - pierwsza 20 metrów od okopu, druga następne 20 metrów od okopu. W wypadku min zawierających Katraks występowała tylko jedna warstwa - na 30 metrów od okopu.

Wiele tych bomb zakopano także na Laavalau, zakopanych głęboko pod śniegiem głównie w pobliżu baz militarnych aby trzymać z dala osoby nieupoważnione.