FANDOM

Era-impEra-nrEra-foEra-ni
Koordynaty
Nad tym artykułem pracuje SuperSzym, Prezes Szaman. W celu zapobiegnięcia wojnom edycyjnym, proszę o nieedytowanie tego artykułu póki nie usunę tego komunikatu.

Amy Silverstone, później znana jako Amy Manné, formalna tytulatura Jej wysokość Królowa Naboo z łaski Ludu Amy I Manné—mistrzyni Jedi Nowego Zakonu pełniąca funkcję królowej Naboo. Urodzona w mieście Juranno na Alderaanie w rodzinie nieoficjalnie popierającej politykę wicekróla Baila Organy oraz jego żony królowej Brehy jako córka byłego admirała Republiki i doradczyni Organów, dorastała w obyczajach szlacheckich. Mając dosyć arystokratów z Alderaanu, których uważała za "obrośniętych karbonitem wapniaków" w wieku piętnastu lat wyruszyła szukać szczęścia. Niestety, została złapana przez wojowników rasy Nikto, którzy próbowali uczynić ją prostytutką na Nar Shaddaa. Zabiła niedoświadczonych handlarzy niewolników. Wtedy to odkryła w sobie "szczęście" – Moc. Z uwagi na brak innych dobrych profesji dla kobiet poza panną lekkich obyczajów i łowczynią nagród, wybrała to drugie. Przyjęła pseudonim Silver i szybko została licencjonowanym łowcą Karteli. W trakcie misji na Actynurie II poznała Golda, łowcę pracującego dla Czarnego Słońca. Po początkowej niechęci połączyła ich empatia – swoje więzy przyjaźni nawiązali, gdy dla dobra Mercuriadów sprzeciwili się swoim pracodawcom. Razem często podróżowali. Wreszcie po misji zabójstwa Stuhma Bona Gold uświadomił sobie, że stał się sługą Imperium, którego nienawidził. Pałająca sympatią do Rebelii Silver przyjęła to z ulgą. Na Yavin IV znaleźli miecz Revana, który Amy zaadoptowała na swoją broń. Kilka dni później Alderaan został zniszczony, a wraz z nim zginęła cała rodzina Silverstone. Razem zamieszkali na Naboo. Odkryli do siebie miłość, a w 2 ABY Silver zaszła z Jackiem w ciążę. W trakcie powstania na Naboo urodziło się ich dziecko, Ruby. Trzy lata później Gold postanowił poświęcić Luke'a Skywalkera dla wolności od Inkwizytorów i agentów Imperium, których nie zniechęciła Ugoda Galaktyczna. Zamach się nie udał, a Jack trafił do aresztu, gdy Amy pozostała na wolności, jednocząc się z Leią Organą, przyjaciółką z dzieciństwa. Z aresztu Gold wrócił odmieniony – zdecydował się zostać Jedi, nad czego sensem do tej pory wątpił.

Biografia

Wczesne życie

Amy Silverstone urodziła się dwudziestego piątego lutego roku siedemnastego przed bitwą o Yavin w mieście Juranno. Była córką byłego admirała Republiki, Jahana Silverstone'a oraz jego żony, doradczyni królowej Brehy Organy, Jane Silverstone. Chociaż kochała góry Jurańskie, cieszyła się na każdą wizytę w Alderze. Zaprzyjaźniła się bowiem z adoptowaną córką Baila Organy, o dwa lata starszą Leią. Obie dziewczynki dorastały w szlacheckich rodzinach, choć serce ciągnęło je ku przygodzie. Stateczny tryb życia szlachcianki nigdy nie odpowiadał Amy, która lubiła ciągłe zmiany. Wreszcie pewnego dnia w trakcie pobytu w Alderze Leia postanowiła pomóc młodszej koleżance uciec z planety. Niestety pospiesznie została wezwana do jednego z sektorów ogarniętych rewolucją i musiała natychmiast odlecieć. Piętnastoletnia Silver nie była już jednak dzieckiem, poradziła więc sobie sama. Wskoczyła do pierwszego lepszego statku w porcie kosmicznym. Niestety okazał się to statek handlarzy niewolników rasy Nikto, którzy przygotowywali się do ucieczki z Alderaanu, gdy siły Organy dały im do zrozumienia, że nie ma tu dla nich miejsca.

Łowczyni nagród

Ucieczka

NiktoSlavers

Handlarze niewolników, którzy porwali Amy

Nie zamierzam być lafiryndą jakiegoś gorga! Najlepiej wszystkich was zabiję!
— Amy uwalniająca się z niewoli

Rozhulani Nikto uznali, że Silver będzie można z powodzeniem sprzedać Gordze, przedsiębiorczemu Huttowi i jednemu z radnych Rady Pięciu Rodów, który to był właścicielem sieci call girls na Nar Shaddaa. Jednak przed zatrzymaniem się na Księżycu Przemytników postanowili dobrać się do nastolatki, bezskutecznie, gdyż swoim wierzganiem prawdopodobnie doprowadziła jednego z nich do trwałej bezpłodności, miażdżąc mu butem miednicę. Do Nar Shaddaa wstrzymali się więc ze swoimi planami co do Amy. Nawet jednak nie dotarli do księżyca, gdyż ten uszkodzony postanowił zabić szlachciankę jeszcze przed dokowaniem. Zaskoczona Amy zupełnie przypadkiem zadusiła Mocą swojego niedoszłego oprawcę, zabrała mu wibromiecz i ruszyła do kwater załogi, gdzie pozostali Nikto grali w dejarika. Zdumieni handlarze zginęli, nim zdążyli wyciągnąć broń. Pilot, przyzwyczajony do bójek na pokładzie, nie reagował. Szlachcianka, wciąż zaskoczona swoją wrażliwością na Moc, wydukała, by lądowali w publicznym kosmoporcie zamiast w obozie handlarzy niewolników. Bezwiednie użyła wtedy swojej siły perswazji, więc pilot się jej posłuchał.

Początek kariery

— Obawiam się, że nie znajdziesz tutaj wiele profesji odpowiednich dla kobiet. By zostać boginią płodności, trzeba zacząć jako kapłanka miłości. Za to tu, na Księżycu Przemytników, cenimy sobie ładne babki, które można wynająć, ale spokojnie, tylko po to, by kogoś wyeliminowały.
— Łowczynie nagród? Od kiedy mam zacząć?
— Rozmowa Gorgi z Amy, będąca początkiem jej kariery jako Silver

W porcie kosmicznym Amy, ponownie z nieświadomą pomocą perswazji Mocy, namówiła pilota, by zaprowadził ją do Hutta Gorgi. Wzięli repulsorową taksówkę, która dowiozła ich do Promenady, gdzie to znajdowało się biuro Gorgi. Gdy pilot opowiedział całą historię, jaka zaszłą na statku, Hutt uznał ją za potencjalną dobrą zabójczynię, a także poczuł do niej lekką sympatię. Pogratulował jej odwagi, ale by szlachcianka nie łudziła się, że na Nar Shaddaa znajdzie się dla niej miejsce, poinformował ją o realiach Księżyca Przemytników. Silverstone jednak była zdecydowana przyjąć posadę łowcy nagród.

SilverV1

Amy Silverstone jako Silver

Amy przyjęła skrót od jej imienia – Silver, za swój nowy pseudonim. Wykonując różne zlecenia, szybko wspinała się po szczeblach hierarchii łowców Nar Shaddaa, zdobywając prestiż. Za część zarobionych pieniędzy nabyła mandaloriański pancerz skradziony przez kupca członkini Nocnych Sów. Przemalowała go na szaro-błękitny, a także wymalowała na nim symbol klanu Desilijic.

Misja na Actynurie II

Domyśliłam się, że Huttowie sami chcą wydobywać. Te ślimaki nie mają serca, ale w sumie Czarne Słońce też nie. Może pora połączyć siły.
— Silver łączy siły z Goldem

W 1 BBY Huttowie robiący interesy na pełnej minerałów planecie Actynurie II postanowili powstrzymać grożące skażeniem Wewnętrznych Rubieży, ale bardzo zyskowne wykopaliska rozpoczęte przez Czarne Słońce za zgodą Imperium, zastępując je własnymi. Planowali wykorzystać w tym celu bunt obywateli rasy Mercuriad. Silver jako jedna z ówcześnie najlepszych specjalistów pracujących dla Huttów, została wytypowana jako główna uczestniczka misji, w trakcie której miano do pewnego czasu bronić przywódców buntu, a po wyeliminowaniu Czarnego Słońca zapewnić, że wydobycie prowadzone przez Huttów będzie prowadzone w bezpieczniejszy sposób, w trakcie którego ojczyzna Mercuriadów nie ucierpi. Nie powiadomiono jednak w gruncie rzeczy dobrodusznej Amy o prawdziwym celu misji, oficjalnie miała po prostu zapewnić bezpieczeństwo manifestującym buntownikom. W Pallagradzie Silver miała zapewnione miejsce w ekskluzywnym hotelu. Po kilku dniach jej misja się rozpoczęła w momencie kolejnej planowanej manifestacji — pracujący w mieście Mercuriadowie wyszli na ulicę, sprzeciwiając się budowom kopalni. Wraz z nimi zjawił się ich przywódca. Osobnik w złotej zbroi klona fazy drugiej od razu wydał się dziwny Silver. Przypuszczała, że to pewnie Czarne Słońce wysłało go w odpowiedzi na bunty. Wyjęła broń i zaatakowała domniemanego łowcę. Rzeczywiście był dwa lata od niej starszym najemnikiem, a dzięki jej szybkiej reakcji przywódca buntu nie został zabity. Łowcy starli się jeszcze kilka razy, aż Silver domyśliła się, że Huttowie sami chcą czerpać korzyści z upadku wykopalisk Czarnego Słońca. Evocii pracujący dla Karteli już rozpoczynali wykopy, co Amy odkryła po ostatnim pojedynku z Goldem, który miał miejsce na pustkowiach. Przypuszczenia Silver potwierdziły się, gdy od Gorgi przyszły nowe rozkazy, by zabić każdego zauważonego pracownika Czarnego Słońca i chronić Evociich. Znalazła wtedy Golda. Dwójka zdecydowała się połączyć siły. Wspomogli Mercuriadów w buncie, a po powrocie i upadku wykopalisk obu syndykatów udali się do Imperialnego Senatu i wraz z prezydentem Pallagradu zaapelowali o oficjalne cofnięcie przyzwolenia na wydobycie, gdyż grozi ono skażeniem dużego obszaru galaktyki.