FANDOM

Autorstwa Chinrna
Era-ćómverse-dark

UWAGA - Ten artykuł nie jest skończony, zostanie dokończony kiedy autorowi wróci wena do pisania tego Fanonverse. Do dodania: Rozwinięcie.

Ama Korkor nazywane czasami Wielkimi Ogórkami - kolosalne, pół-rozumne stworzenia żyjące głęboko pod ziemią na Selonii, będące postrachem Selońskich kopaczy.

Biologia

Ama Korkor są dużymi stworzeniami, w pełni wyprostowane dorosłe osobniki osiągają rozmiary nawet pięćdziesięciu metrów wysokości. Posiadają bardzo długie ręce zakończone trzema palcami które mogą ukształtować się w sposób przypominający lemiesz koparki aby móc kopać tunele w skałach Selonii.

Ich ostre, szerokie pazury są w stanie rysować nawet kryształ, zaś sam uścisk tych kolosów jest tak mocny, że może zniekształcać metalowe filary o grubości 20 metrów. Tylne nogi Ama Korkor to kuriozum - są one bowiem zdolne do przemiany pomiędzy dwoma "trybami" chodu, naziemnym i podziemnym. Pod ziemią, Ama Korkor poruszają się krocząc na kolanach, natomiast na ziemi ich kolana dosłownie "przeskakują" na drugą stronę i w ten sposób ich nogi przypominają te Selonian. Posiadają też trzecią parę odnóży na brzuchu, nie rozwiniętą w pełni i służącą do przytrzymywania pożywienia. Same ciała Ama Korkor są zimne i bardzo umięśnione, z widocznymi żyłami pompującymi krew do ich dwóch serc napędzających cały organizm.

Ich oczy są czarne i niezbyt dobrze funkcjonują, albowiem dla Ama Korkor znacznie ważniejszy jest ich wybitny słuch - potrafią wyczuć bicie serca ofiary z odległości kilku metrów. Szczęki tych stworzeń potrafią się rozciągać do niewyobrażalnego stopnia i rozgniatać ogromne ilości pożywienia niczym prasa hydrauliczna.
Cloverfield monster-832x447

Ama Koror na powierzchni.

W ustach posiadają specjalny organ przypominający gumowatą błonę który czasami "wypluwają" i wsysają z powrotem do ust, prawdopodobnie służący w jakiś sposób do komunikacji.

Nie wiadomo jak się reprodukują i czy są rozdzielnopłciowe. Odnaleziono co prawda w niektórych gniazdach dziwny, lepki szlam który wyglądał jak resztki macicy, jednakże nie wiadomo czy należały one do Ama Koror, czy do innego jaskiniowego stworzenia.

Zachowanie

Pomimo swojej monstrualnej powierzchowności, humanoidalnej postury i reputacji zabójców, Ama Korkor są jednymi z najmniej inteligentnych stworzeń Selonii. Ich mózgi zajmują bardzo mało miejsca, i potrafią wykonywać tylko proste polecenia - pomimo tego stworzenia te są naprawdę niebezpieczne, w szczególności pod ziemią. Dzięki samemu swojemu rozmiarowi oraz charakterystycznej metodzie gramolenia się przez tunele są prawie nie do powstrzymania, a jedyną metodą ucieczki przed stratowaniem lub zmiażdżeniem jest ukrycie się.

Podczas walki po prostu "przechodzą" po wrogach, lub jeżeli jest ich więcej używają swoich maczugowatych rąk do uderzania w ziemię aby wywoływać małe trzęsienia ziemi. Jednym trzaśnięciem łapą są w stanie zmiażdżyć grupę dwudziestu wrogów wielkości standardowego humanoida, i dokonać poważnych uszkodzeń u innych w okolicy około czterech metrów. Stworzenia te podczas walki są absolutnie chaotyczne i niemożliwe do przewidzenia, waląc łapami we wszystko i wszystkich, a czasami po prostu zwalając z góry tunelu deszcz kamieni i ziemi na wrogów.

Na powierzchni walczą jednak jeszcze lepiej - potrafią bowiem w pełni się wyprostować i szaleć, wywracając wrogie
Article-cloverfield-what-does-that-mean-1

Rozjuszony Ama Koror atakuje ludzkie miasto na Selonii.

pojazdy rękami i tratując budynki.

Pomimo tego wszystkiego jednak, stworzenia te atakują jedynie sprowokowane, na ogół jedynie ślepo idą przed siebie kopiąc, tworząc sobie legowisko w którym śpią. Żywią się padliną, korzeniami roślin lub nawet małymi kamieniami pomagającymi w przetrawieniu pożywienia. Są bardzo rzadkie, uważa się że żyje ich mniej niż sto.

Ich ataki zaleca się "przeczekać", albowiem jest to najbardziej opłacalna opcja - na ogół zdenerwowany Ama sam się uspokoi, jeśli nie jest atakowany.