FANDOM

Autorstwa Kompkompa
Era-preEra-oldEra-repEra-urEra-impEra-nrEra-foEra-legacy
Era-jerzverse-dark

Altrian to rolnicza planeta w Dalekich Koloniach Arteconu.

Historia

Planeta została odkryta w 1019 CE przez elańskich kolonistów, który założyli na niej kolonię rolniczą. Przez następne 272 lata Altrian przyciągnął tysiące innych szukających miejsca do życia ludzi, a populacja powiększyła się do niemal dwóch milionów. W 1291 CE została zajęta przez Drugie Imperium, a pierwszym jej gubernatorem został mł. gubernator Antral Veriath, który służył tam aż do 87 ABY, kiedy z nadania samego nadwielkiego moffa Candusa Kryze na Altriana trafił były generał skrzydła imperialnego lotnictwa, a teraz gubernator Nimmer Calbid. Podczas swojej dwuletniej służby na tej planecie udało mu się rozwinąć przemysł i powiększyć obronę planetarną. W 89 ABY Candus Kryze przeniósł go na Nowe Coruscant, a nowym gubernatorem został Treltan Veriana. Podczas imperialnej wojny domowej Veriana opowiedział się po stronie Inkwizycji, przez co po zakończeniu wojny planeta została pozbawiona przez tarkinistów 20% mieszkańców oraz dóbr wartych setki milionów kredytów. Po przejęciu tronu imperialnego przez proinkwizycyjnego Dela II Tarkina zarządzający planetą komodor Nivaratt stanął po stronie części sił dawniej lojalnych wobec Vertha Tarkina, które nie zaakceptowały nowego imperatora. Dopiero w 102 ABY Nivaratt został zabity przez wysłanych na planetę imperialnych sektorowców, a mieszkańcy Altriana opowiedzieli się po stronie obecnych władz Imperium.