FANDOM

Autorstwa Fargothena
Era-oldEra-urEra-impEra-nrEra-foEra-niEra-soj
Era-canonverse-dark

Koordynaty

Alabastranie, również znani jako Albálfar w języku alfari, to długowieczna rasa pochodząca z planety Alabastra, która wywodzi się z rodziny człowiekowatych Aelpis, będąc spokrewnione z m.in. Nagai oraz Staaro.

Historia

Alabastranie pojawili się po raz pierwszy na Alabastrze lub Aenellu, gdyż historia z okresu ich pierwszych cywilizacji oraz dokładnego pochodzenia nie są znane (Lub też, są utajniane przez Zakon Disimillon)). W 7 895 BBY ludzcy kolonizatorzy nawiązali pierwszy kontakt z ową rasą, na której układ natrafiono zupełnym przypadkiem, w czasie wędrówki przez Perlemiański Szlak Handlowy. Układ najwidoczniej był całkowicie omijany, lub nikt go wcześniej nie zauważył. Po wylądowaniu na Alabastrze, kolonizatorzy natrafili na Albálfarów pracujących w kopalniach z pobliskimi wioskami oraz jednym, dużym miastem, znanym jako Trybunał. Kolonizatorzy szybko zaprzyjaźnili się z lekko zacofanymi "elfami", jak ludzie często nazywają przedstawicieli rodzaju Aelpis, i otworzyli im oczy na handel z innymi, rozbudowę oraz postęp. Od tamtej pory życie na Alabastrze zaczęło kwitnąć, a z czasem Alabastra przekształciła się w planetę-miasto.

Kultura

Język

Większość Alabastran zna co najmniej dwa języki, Alfari, język stosowany jako lingua franca między poszczególnymi rasami z grupy Aelpis, oraz Alabastrański, który jest zmieszaniem wielu języków obecnych na ów planecie, z przewagą Mirialańskiego, Basicu i niegdysiejszego języku Alabastran, któy obecnie uznawany jest za wymarły. Większość (ok. 87%) Alabastran również potrafi posługiwać się Basiciem, lecz na Aenell liczbę mówiących po Basicu można policzyć na palcach u ręki, ze względu na odizolowanie i małe ilości kontaktu z nie Alabastranami.

Wiara

Alabastranie z Alabastry zazwyczaj są niewierzący, choć niektórzy utrzymują się wiary w Pradawnych, którzy byli pierwszymi ich gatunku, i stali się bóstwami. Alabastranie z Aenell są w dużej mierze wierzący.

Wygląd

Samce

Samice