FANDOM

Agamar – planeta leżąca w układzie o takiej samej nazwie, zamieszkana przez Agamarianów. Położona jest ona w nieznanych regionach.

Położenie

Lesista planeta leżała w dalekim regionie Nieznanych Regionów w sektorze Agamaris. Około 1934 BBY na planetę powstał Tarmański szlak handlowy. W pobliżu niej położone było kilka planet, które z powrotem Halrana zostały skolonizowane. Wokół planety krążyły dwa rolnicze księżyce Miipar oraz Palleo.

Ukształtowanie terenu

Dość dużą część, bo aż 61% planety porastały bujne lasy. Pośród nich znajdowało się bardzo dużo zbiorników, było one bardzo często zasiedlone, głównie przez rybaków.

Na południu planety leżał wielki ocean, zwanym Oceanem Królów, zaś na północy leżały góry i sawanny, gdzie pasły się liczne stada zwierząt. Właśnie tam na górze Rerr znajdowało się największe miasto, a zarazem stolica planety (później Imperium Agamariańskiego).

Historia

Początki według legend

Według legend pierwszymi istotami rozumnymi na tej planecie byli Pionierzy. Pochodzili oni z kilku mandaloriańskich klanów, w których część członków po porażce w Wojnach mandaloriańskich postanowiła poszukać sobie innego miejsca do życia. Dotarli oni tu około 3957 BBY. Początkowo populacja liczyła nie więcej niż 10 000 ludzi. Wkrótce zaczęli oni kolonizować nowe tereny planety. Dwanaście lat później odbyło się wielkie zebranie, na którym wybrano króla. Przez następne dwa tysiące lat rozwijało się życie, nie zakłócane przez obcych.

Spotkanie z Tarmanami

Około 1934 BBY na planetę dotarli na swoich statkach Tarmanie. Agamarczycy podpisali z nimi kontrakt handlowy. Wkrótce na planetę zaczęli przybywać kupcy, przez co planeta bardzo się wzbogaciła.

Czasu Wojen klonów i Imperium

Wybuchły wojny klonów na planetę przybył sam Hrabia Dooku. Zachęcał on do przyłączenia się do Separatystów. Władcy Agamaru odrzucili zaproszenia. Wkrótce flota separatystów zjawiła się nad planetą, ale dzięki silnej obronie udało się odeprzeć wroga. Planeta do zakończenia wojny nie była atakowana przez separatystów. Po przemianie Republiki na Imperium Galaktyczne jako jedna z niewielu planet nie podlegała władzy sithów. Nie przyłączyła się też do rebelii.

Inwazja Yuuzhan Vongów

Na planetę spadło nieszczęście, Vongowie ją zaatakowali. Zdobyli planetę i zabili większość mieszkańców. Planeta nie została zniszczona, ale mimo to bardzo ucierpiała. Po pokonanie Yuuzhan Vongów powoli zaczęto ją odbudowywać i zaczęła wracać do stanu sprzed inwazji.

Uzurpator i Powstanie Imperium

W 2405 ABY na planetę powrócił po długiej nieobecności Reing, brat władcy planety. Następnego dnia jego wojska zaatakowały planetę, a on sam zabił rodzinę Halrana. Następnie mianował się królem. Podczas jego rządów lud planety bardzo cierpiał. Szerzyły się głód i choroby podczas, gdy król opływał w luksusy. Jedyne o co dbał to wojsko, które było mu potrzebne, aby utrzymać władzę nad całym systemem. Po kilkunastu latach cierpień na planetę powrócił Halaran, który ją oswobodził oraz zabił uzurpatora oraz jego ludzi. Wkrótce potem zostało ogłoszone powstanie Imperium Agamariańskiego. Planeta zaczęła się gwałtownie rozwijać.