FANDOM

Autorstwa Fargothena
Era-oldEra-urEra-impEra-nrEra-foEra-niEra-soj
Koordynaty

Aenell to planeta, która jest naturalnym satelitą większej planety, Alabastry. W porównaniu do księżyca Alabastry, Dunesa, Aenell jest widoczna na niebie zarówno za dnia jak i w nocy, 26 godzin na dobę czasu Alabastrańskiego.

Historia

Aenell został skolonizowany przez Albálfarów w nieznanym roku, prawdopodobnie w okolicach 20 000 BBY. Połowa z nich zamieszkała na planecie, w czasie gdy druga połowa udała się na Alabastrę, gdzie zaczęli ją kolonizować. Tam też napotkali na ludzi, co zaowocowało współpracy, oraz rozbudowy Alabastry. Aenell został jedną z planet importujących żywność na Alabastrę, a w zamian Alabastra eksportuje im materiały do budowy pojazdów, miast oraz broni.

Specyfikacje

Aenell jest księżycem o umiarkowanej, zazwyczaj ciepłej temperaturze. Najpowszechniejszym krajobrazem są rozległe równiny pokryte trawą oraz pola, na których pasą się zwierzęta, takie jak jelenie aenellskie, łosie xandrii oraz zające aenellskie. Na północy księżyca również znajdują się liczne tundry oraz tajgi, wypełnione lasami iglastymi, a na południu w okolicy równika znajduje się znacznych rozmiarów pustynia. Na Aenellu mieszkają ci Alabastranie, którzy poszukują spokoju od miejskiego zgiełku, oraz ci, którzy prowadzą trochę bardziej pokojowy i powolny tryb życia. Alabastranie z Aenellu uważają się za oddzielny podgatunek tych z Alabastry, uważając się za "wyższy lud" od swych pobratymców.