FANDOM

Autorstwa Kompkompa
Era-preEra-oldEra-repEra-urEra-impEra-nrEra-foEra-legacyEra-unk
Era-jerzverse-dark

Addar to planeta leżąca w Środkowych Rubieżach, w sektorze Tenr'sklar.

Addarimowie i Aqualianie

Na Addar żyją dwie rasy: żyjący na powierzchni Addarimowie i żyjący w oceanach rybopodobni Aqualianie. Addarimowie byli rasą ciągle ze sobą skłóconą, z kolei Aqualianie byli spokojni i nie toczyli ze sobą wojen.

Lądy na Addarze

Lądy na Addarze dzieliły się na 3 części: najbardziej zaludniona Ziemia Północna, ciepła i średnio zaludniona Ziemia Zachodnia oraz dziki, tropikalny i praktycznie niezaludniony Archipelag Południowy.

Ziemia Północna

Ziemia Północna (adm. Norðland) to najbardziej zaludniona i rozwinięta część terytorium Addarimów. Panował na niej klimat umiarkowany (poza Półwyspem Mrozu, na którym panował klimat polarny). Wzdłuż zachodniego wybrzeża znajdowało się Jedenaście Wysp, na których łowiono ryby eksportowane na całą galaktykę. Głównym miastem Ziemi Północnej jest stolica Addarimów - Landdar City. Znajdowała się tam także Imperialna Wieża (adm. Impérien Stóngiþ) będąca od 100 ABY siedzibą władz Nadsektora Wschodniego.

Ziemia Zachodnia

Ziemia Zachodnia (adm. Vestúrland) to kontynent leżący na zachód od Ziemi Północnej. Prawie cała Ziemia Zachodnia pokryta była sawannami. Wzdłuż wschodniego wybrzeża Ziemi Zachodniej znajdowała się Długa Wyspa (nazywana tak, ponieważ miała ok. 3000 km długości i 21 km szerokości). Rosły na niej niespotykane nigdzie indziej w galaktyce ogromne trawy, których wysokość dochodziła nawet do 12 metrów. Na północy kontynentu panował klimat śródziemnomorski. Znajdowały się tam kurorty odwiedzane przez turystów z całego nadsektora. Wiele turystów odwiedzało także północno-zachodnie wybrzeże Długiej Wyspy, gdzie znajdowała się Ciepła Cieśnina (adm. Hitieð Órþétt) o szerokości 1 km. Według wielu specjalistów znajdowały się tam najlepsze plaże w całym nadsektorze.

Archipelag Południowy

Archipelag Południowy (adm. Suðuróy Eyjarklais) to grupa ok. 30000 wysp (jedynie 1276 z nich było zamieszkane w 0 BBY), na których rośnie las deszczowy, w których przez cały rok temperatury wynosiły ok. 41 stopni. Największą wyspą jest Junglion (numer kodowy BA-92). Na wyspie 368 (adm. Suðuróy íslanð þrjún hunþraðir þetsórdti átte) znajdowało się tajne sithańskie laboratorium, w którym tworzono sithańskie potwory ciemnej strony Mocy.

Oceany na Addarze

Na Addarze znajdowały się 3 oceany: Ocean Południa (położony na południe od Archipelagu Południowego), Ocean Centralny (położony między Z. Północną, Z. Zachodnią a A. Południowym) oraz Ocean Główny (położony po drugiej stronie planety). Aqualianie żyli głównie (99,2%) w O. Głównym, ale małe aqualiańskie miasta znajdowały się także w pozostałych oceanach.

Historia

Addar został odkryty ok. 4300 BBY przez Republikę Galaktyczną. Addarimowie, skuszeni propozycjami Republiki zgodzili się na przyłączenie się do niej, na co Aqualianie się nie zgodzili. Poskutkowało to wojną, którą wygrali wspomagani przez Republikę Addarimowie. W 133 BBY republikańscy naukowcy wykryli względnie dużą zawartość kryptonu w powietrzu (0,11% objętościowe), a rok później rozpoczęli uzyskiwanie kryptonu z powietrza. Główna aparatura uzyskująca krypton znajduje się na najbardziej wysuniętych na południe wyspach Archipelagu Południowego, gdzie ilość kryptonu była nieco wyższa (12-14 setnych procenta). W 21 BBY na planecie odbyła się bitwa wygrana przez wspomaganą przez Addarimów Republiką, która pokonała wspomaganych przez Aqualian Separatystów. W czasach Imperium Addarimowie zaczęli wspomagać Rebelię, ale działania Rebelii były stale sabotowane przez aqualiańskich sąsiadów. W 49 ABY planeta za zgodą zarówno Addarimów, jak i Aqualian przyłączyła się do Drugiego Imperium. W 88 ABY jeden z dawnych addarimskich strategów wojennych został wybrany imperialnym moffem sektora Tenr'sklar, a dwanaście lat później planeta stała się stolicą piątego imperialnego nadsektora - Nadsektora Wschodniego, dzięki czemu Addar stał się planetą o znaczeniu galaktycznym jako jedna z ośmiu stolic nadsektorów.

Flora i fauna Addaru

Ziemia Zachodnia

Na Ziemi Zachodniej żyły charakterystyczne ssaki - grisury hodowane przez addarimskich pasterzy. Poza nimi żyły tam także zwinne drapieżniki - lebardiny oraz ich pożywienie: kaniðuny. Na północy i w centrum rosły małe drzewka owocowe: jardbery.