FANDOM

Autorstwa Fargothena
Era-soj
Era-wt-dark

Koordynaty
"Jestem sługą Mocy, nie Sojuszu Międzygalaktycznego. Nie stanę po tej samej stronie barykady po jakiej stoją zabójcy mojej rodziny!"
— Vilar sprzeciwiający się przed udziałem w Drugiej wojnie międzygalaktycznej po stronie Imperialnej, 510 ABY.

Aaron Vilar to Rycerz Jedi pochodzący z Dromund Kaas. Brał on udział w drugiej wojnie międzygalaktycznej walcząc po stronie koalicji Trzeciej Republiki, Państwa Mandaloriańskiego oraz Imperium Fel, oraz był absolutnym mistrzem obu wariantów Formy V, Shien i Djem So.

Biografia

Wczesne życie i trening

Vilar urodził się w 478 ABY jako owoc romansu jego ojca, który był Rycerzem oraz ambasadorem Jedi na Dromund Kaas, i służki jednego z wysoko postawionych senatorów na ów planecie, z którym ojciec Vilara często przeprowadzał rozmowy i negocjacje. Ze względu na pracę ojca jako ambasadora, nie mógł on opuścić Kaas by trenować syna na Peralii, dlatego też trenował go samemu, ucząc młodego Aarona tych samych rzeczy, jakie nauczyłby się w Świątyni. Gdy Vilar miał 14 lat ojciec wysłał go na Peralię by dokończył trening pod okiem Mistrza. Zadanie to przypadło na Mistrza Kaana Hiroshiego.

Dokończenie treningu

Vilar dokończył swój trening pod okiem Kaana, który był miejscowym specjalistą od szermierki. Constantine poszedł w jego ślady, zostając szermierzem, i opanowując mistrzowsko Shien oraz Djem So. Hiroshi zabierał Aarona na przeróżne misję w imieniu Zakonu, jednak niewiele wiadomo na czym one polegały ani ile ich było.

Rycerz Jedi

W połowie 499 ABY Vilar ukończył pomyślnie wszystkie Próby i został mianowany na Rycerza, jednak wkrótce po tym, a dokładniej pod koniec tego roku do galaktyki powróciło Imperium Sithów, które przejęło byłe tereny Republiki Navarskiej, w tym Dromund Kaas. Vilar chciał udać się na planetę by odbić swoich rodziców, lecz rada mu tego zabroniła Ten jednak nie posłuchał, i pod przykrywką nocy wyruszył na stolicę Imperium Sithów.

Dromund Kaas

Niedługo po przybyciu na Dromund Kaas, Vilar dowiedział się gdzie przetrzymują jego rodziców. Jego ojciec był uwięziony w teraz Imperialnym Zakładzie Korekcyjnym, gdzie miał zostać wysłany następnego dnia na Peralię, a jego matka kontynuowała służbę, teraz już jako służka Dartha Ehrena. Vilar, uspokojony, postanowił odpocząć, wynajmując miejsce w hotelu. Następnego poranka został zbudzony przez głośny tłum na placu, który stał naprzeciw jego hotelu. Tam też było kilku Sithów, którzy przeprowadzali egzekucję na "zdrajcach", w tym wśród tłumu mordowanych był jego ojciec. Vilar rzucił się, by uratować ojca, lecz było już za późno, i Aaron musiał uciekać z planety. Nie udało mu się uratować ani ojca, który już nie żył, ani matki, która była niewolnicą w służbie Sithów. Pogrążony smutkiem oraz zawodem, wrócił na Peralię, gdzie poddano go aresztowi domowemu, a następnie zabrano go do sądu zakonnego, jednak został on ułaskawiony i nadano mu jedynie ostrzeżenie.

Zakon i Rodzina

W 500 ABY, z związku Aarona i Lizy Sereux, również rycerki z Zakonu, narodziła się córka, Venna. Aaron spędzał pierwsze lata życia Venny bliżej rodziny niż Zakonu, a dwa lata po narodzinach Venny urodził się Dastan.

Uczeń Vicks

W 506 ABY Aaron został wybrany przez Radę Jedi jako nowy mistrz padawana Kasimira Vicksa. Aaron mocno narzucał na ucznia trening mieczem świetlnym, oraz w mniejszym stopniu również uczył go posługiwania się Mocą. Kas do tej pory trenował III Formę walki mieczem świetlnym, ale Aaron uznał iż to może mu nie wystarczyć podczas walki z trudniejszymi oponentami, więc również uczył go technik V Formy. W zaledwie kilka lat młody Kas stał się dobrym szermierzem.

Osobowość i cechy

Aaron był pewnym siebie i odważnym, gotowym do akcji człowiekiem. Potrafił on zachować spokój oraz równowagę nawet w najbardziej stresujących sytuacjach, co było również jednym z powodów dla których uważano go za jednego z najlepszych, jeśli nie najlepszego, szermierza w całym zakonie. Vilar starał się przestrzegać Kodeksu Jedi, lecz był znany z tego, iż często go podważał by uzyskać to, co jest mu potrzebne w danej sytuacji, dlatego też wielu uważało go za nietypowego. Wielu w zakonie, zwłaszcza podczas drugiej wojny międzygalaktycznej, porównywało Aarona do Mistrza Qui-Gon Jinna oraz Mace'a Windu z czasów starej republiki.

Umiejętności

Aaron był niekwestionowanym mistrzem obu wariantów Formy V, Shien oraz Djem So. Nawet jego własny mistrz przyznał, że Aaron przewyższa w tej formie nawet jego samego. Aaron również potrafił, i często korzystał z Vaapadu, lecz zdecydowanie nie na takim poziomie jak twórca tej formy, Mace Windu, używając go podczas walki z innymi użytkownikami mocy gdy jego Djem So okazało się być zawodne przeciw umiejętnemu użytkownikowi Formy obronnej. Oprócz szermierki, Aaron był też zdolny w posługiwaniu się mocą, oraz potrafił korzystać z zakazanych technik jak duszenie lub błyskawicy, choć jego umiejętności szermiercze były na zdecydowanie wyższym poziomie od jego wtajemniczenia w moc. Vilar był również znany ze swojej typowo przywódczej oraz perswazyjnej osobowości, gdyż wielu młodzików w późniejszych latach uważało go za wzór do naśladowania, co większość Jedi starszej daty potępiało ze względu na jego niecodzienne poglądy na Kodeks.

Cytaty

"Szczerze? Mam to gdzieś. Mów albo będę zmuszony użyć bardziej...przekonujących taktyk."
— Vilar wyzyskujący informacje od przemytnika, 508 ABY
"Masz szczęście, że jesteśmy na terytorium Trzeciej Republiki, bo tu takich jak ty wrzuca się jedynie do więzienia. Ze mną skończyłbyś inaczej."
— Vilar do złapanego Sitha, 512 ABY.
"Nie chcesz się przekonać, co potrafię."
— Aaron przesłuchujący wyżej wymienionego Sitha-Akolitę, 512 ABY
"Ogień trzeba zwalczać ogniem"
— Vilar, często na temat wielu rzeczy