FANDOM

Autorstwa Fargothena

Koordynaty

Armia Dominium Sithów również znana jako Siły Zbrojne Dominium Sithów lub w skrócie ADS to jednostka militarna odpowiedzialna za ochronę Przestrzeni Dominium oraz utrzymywania w niej ładu oraz spokoju. Została ona założona w 34 ABY z inicjatywy Najwyższego Wodza Snoke'a oraz Sitha Maela Rena, członka Rycerzy Ren, oraz lidera nowopowstałego Dominium Sithów.

Skład Armii

Armia Dominium Sithów składa się z kilku pomniejszych armii, po 20 milionów żołnierzy na armię, takich jak:

Rangi

W Armii Dominium Sithów jest wiele rang, które tutaj są przedstawione od najwyższej do najniższej:

  1. Dygnitarz wojskowy
  2. Generał
  3. Moff
  4. Admirał
  5. Major
  6. Oficer
  7. Komandor
  8. Pułkownik 1-szej klasy
  9. Pułkownik
  10. Porucznik trzygwiazdkowy
  11. Porucznik dwugwiazdkowy
  12. Porucznik jednogwiazdkowy
  13. Porucznik
  14. Sierżant Dowódca 1-szej klasy
  15. Sierżant Dowódca
  16. Sierżant 1-szej klasy
  17. Sierżant
  18. Kapral trzygwiazdkowy
  19. Kapral dwugwiazdkowy
  20. Kapral jednogwiazdkowy
  21. Kapral
  22. Szeregowy 1-szej klasy
  23. Szeregowy
  24. Rekrut
  25. Kadet

Rangi specjalne

W ADS są również bardziej nieregularne rangi, nadawane poszczególnym członkom w poszczególnych celach. Do nich należą:

  • Rycerz Dowódca - Nadawana najwyżej postawionym Rycerzom Ren. Wszyscy Rycerze Ren posiadają większą swobodę od standardowych żołnierzy, ze względu na ich specjalną pozycję w armii.
  • Rycerz Maruder - Nadawana wysoko postawionym Rycerzom Ren.
  • Rycerz Wojownik - Nadawana niżej postawionym Rycerzom Ren.
  • Rycerz - Standardowy tytuł nowego lub niskiego rangą Rycerza Ren.

Specjalizacje

SITrooper
Szturmowcy Dominium Szturmowcy Dominium są główną siłą bojową Dominium Sithów. Każdy żołnierz przechodzi ekstra rygorystyczny trening, i z jednej Akademii na 100 kadetów wychodzi zaledwie 20. Wśród rekrutów wymagana jest niesamowicie dobra kondycja, wysokie (powyżej średniej o co najmniej 5 punktów) IQ oraz zdolność pracy pod wielką presją. Posiadają oni bardzo wysoką lojalność co do Dominium oraz wykonują wszystkie rozkazy bez skrupułów, będąc zdolnymi do czynienia całkiem "nieludzkich" rzeczy. Ich pancerze są niesamowicie wytrzymałe i wygodne, przewyższając nawet pancerze Najwyższego Porządku.
DSpilot
Piloci Dominium Piloci Dominium są jednymi z najlepszych pilotów dostępnych w armiach ery post-imperialnej. Często pilotami zostają ci, którzy mają talent w pilotowaniu statków lub ci, którzy są wysoce zdeterminowani, by podjąć się testu w celach sprawdzenia ich umiejętności. Nie wszyscy chętni piloci przeżywają pierwszy test, dlatego też Armia Dominium składa się tylko z najlepszych i najodważniejszych.
DesertOps
Szturmowcy Desert Ops Szturmowcy Desert Ops(Operacje Pustynne) To główna jednostka spotykana na planetach pustynnych lub/i o gorących klimatach. Ich pancerze są pomalowane kamuflażem cyfrowym, co pomaga im w skrywaniu się w terenie ich operacji. Ich pancerze są wyposażone w silniki chłodzące na plecach, które pozwalają żołnierzowi na ochłodzenie. Ich wizjery potrafią rozpraszać burze piaskowe oraz inne wydarzenia pogodowe oraz ich pianka pod pancerzowa przepuszcza ciepło. Ich pancerz jest też wygodniejszy oraz bardziej elastyczny, lecz co za tym idzie lżejszy i cieńszy.
Blizzard Ops
Szturmowcy Blizzard Ops Szturmowcy Blizzard Ops(Operacje Zamieci) to szturmowcy przystosowani do operacji w niskich temperaturach. Są oni wyposażeni w silniki ocieplające, usytuowane w napierśniku i na plecach. Ich pancerze mają naturalny biało-szary kolor, a napierśnik i plecy zostały powiększone by mieć miejsce na silniki. Na ich wyposażenie składają się również rękawice termiczne i ciepłe, grube buty. Pianka pod pancerzem posiada cienką warstwę aluminium, która nie przepuszcza ciepła.
ShockTrooper
Szturmowcy Operatorzy Szturmowcy Operatorzy, nazywani po prostu Operatorami, są specjalizacją korzystającą z cięższego ekwipunku, niż standardowi żołnierze. Posiadają odrobinę cięższy pancerz, więcej amunicji, oraz zazwyczaj korzystają z ciężkich karabinów blasterowych, wyrzutni rakiet lub granatników. Na ich wyposażeniu są również detpacki, detonatory termiczne, miny oraz ładunki sejsmiczne. Zazwyczaj służą jako rola wsparcia ogniowego, ostrzeliwując wrogich żołnierzy dużą salwą ognia blasterowego, lub są porozstawiani jako obrońcy poszczególnych miejsc ważnych dla Dominium. Czasami sprawują również funkcję komandosów, gdy ci nie są dostępni, lub przywódców drużyn zwykłych szturmowców.
DSvehicledriver
Piloci Bojowi Dominium Piloci Bojowi Dominium od standardowych pilotów różnili się tym, że sterowali pojazdami naziemnymi, a ich ubiór był innych barw, i nie posiadał systemów podtrzymywania życia. Piloci Bojowi Dominium sterują pojazdami naziemnymi, takimi jak AT-HAAT, AT-ADP i ścigaczami repulsorowymi. Na wyposażeniu posiadali jeden karabinek blasterowy, oraz przyczepiany do buta pistolet obronny. Ich wizjery posiadały HUD(Heads Up Display), który mógł łączyć się z danym pojazdem, głównie AT-HAAT, aby wspomagać celowanie, jak i namierzanie celów. Większość Pilotów Bojowych posiadało także wiedzę inżynieryjną, która pozwalała im na naprawę oraz utrzymanie pojazdu w dobrym stanie.
DroidCommando
Droidy Komandosi Dominium Droidy Komandosi Dominium, znani pod swoją nazwą seryjną BX2, są ulepszeniem droidów BX, wykorzystywanych przez armię Separatystów. Ich silnik procesujący został ulepszony, dzięki czemu droidy mają refleksy, zwinność oraz siłę większą nawet od ludzkich Komandosów. Ich syntezatory mowy dawały im głębokie, zastraszające głosy, a ich komputer wewnętrzny posiadał ponad 20 wgranych języków, aby owe droidy mogły być wykorzystywane również jako szpiedzy. Wielu uważało, iż owe droidy były lepsze od swoich ludzkich odpowiedników, mimo iż nie było to do końca prawdziwe. Były one niemniej jednak bardzo zaawansowanymi oraz groźnymi oponentami. Ze względu na swoją pozornie niską cenę kosztu produkcji, owe droidy często sprawują funkcję policji/ochrony na ważniejszych planetach.
DominiumCommando
Komandosi Dominium Komandosi Dominium byli najlepszymi żołnierzami w Dominium. W porównaniu do normalnych żołnierzy, którzy albo dołączali albo byli zabierani do Akademii Wojskowej w wieku 13 lat, każdy Komandos był trenowany od urodzenia. Dostawali oni specjalne pożywienie, trenowali w grupach 4-6, oraz byli nadzorowani przez Mandaloriańskich Superkomandosów-weteranów podczas treningu, podobnie do ich Starorepublikańskich przodków-klonów. Ich pancerz był ulepszeniem pancerza Katarn, posiadający silniejsze, a zarazem lżejsze opancerzenie, oraz ulepszony i trochę trudny w opanowaniu HUD. Ich standardową bronią był blaster MAW-31 lub DC-22c, jedne z najbardziej zaawansowanych blasterów stworzonych do 40 ABY.
SithStrmtrpr
Korpus Rycerski Korpus Rycerski składał się tylko i wyłącznie z Wrażliwych na Moc dzieci, które zostały zabrane swoim rodzicom w przestrzeni 0-3 roku życia. Byli oni trenowani w tajnikach Mocy, i w porównaniu do Rycerzy Ren, ich wierzenia składały się z nauk zarówno Jasnej jak i Ciemnej Strony Mocy, choć większość Rycerzy korzystało głównie z Ciemnej strony, ze względu na jej moc oraz pokusę. Rycerze nie byli zbyt często spotykani, a widok jednego na polu bitwy był zazwyczaj wystarczający, by zmusić wroga do kapitulacji. Spełniali oni role komandorów podczas bitew, a samotnie sprawowali rolę strażników pokoju na niebezpiecznych planetach, jak i agentów lub szpiegów za liniami wroga. Niektórzy należeli też do gwardii Imperatora Dominium, znanej jako Sovereign's Guard.